Inlägg från: Puffalina |Visa alla inlägg
  • Puffalina

Luleå del 3

Jaha tjejer, ska vi ta fika dagtid på fredag denna vecka då???

Förslag på tid å plats???? Jag ska till BM 11:30 så gärna efter 12 för min del. Annars kommer jag lite senare bara...
    Hanna BF 17/10
  • Puffalina
    Nu ploppar det ut bebisar överallt!!! Känns som att detr bara är jag kvar snart...(fast vi är ju ändå en hel del...)

Grattis till alla iaf!!!

Kanske vi ska skippa MåP då om alla mammor ska dit... Det blir kanske lite väl mkt folk då...

Ska vi ta MCM då???? Kl. 12:00???? På fredag???
    Hanna BF 17/10
  • Puffalina
    Hejhej brudar!!!

Vi ses på fikat imorrn då! Jag kanske blir lite sen (ska till BM 11:30) så om jag inte är där prick 12:00 är jag inte på BB iaf...tyvärr...
    Hanna BF 17/10
  • Puffalina

Honungsbebis: Skönt om ni får komma hem till veckan. Kan tänka mig att det blir lite tröttsamt att vara kvar på sjukhuset...

Mysiga tjejen: Har tänkt samma...hon MÅSTE ju ha fått sin bebis.. Å det innebär att jag är nr4 på listan!!!!!!

Hanna BF 17/10
  • Puffalina
    Febertermometer....

Babyproffsen (
    www.babyproffsen.se/) har  3 olika på erbjudande nu. En panntermometer, en öron/panntermometer och en som inte ens behöver hudkontakt. Den sista låter ju strålande. Kostar dock 800:- och FUNKAR det verkligen???? Vill ha någon av dessa iaf....
    Hanna BF 17/10
  • Puffalina
    Hejhej brudar!

Hur är läget????

Själv har jag mått pest idag. Feber, illamående, huvudvärk, halsont.... och bara 2 veckor kvar till BF....inte så lägligt...
    En förlossning nu skulle aldrig funka....
    Har vääääldigt mkt ihållande mensvärk fortfarande. Men inte regelbundna värkar lixom....fast nu tycker jag att bäbis måste förstå att vänta lite tills jag blir piggare igen!

Måste nog oxå fixa väskan klart. Började lite smått för flera veckor sen men sen har jag lixom "glömt bort" den...
    Hanna BF 17/10
  • Puffalina

Hejhej brudar!

Är så himla irriterad på denna förkylning som aldrig verkar bli bra. Febern har tack och lov släppt men halsen...den är inte i form alltså...

Sugerdynamite: Kul med en liten kille!!!! Om det nu är det....

Sugerdynamite & HelenZ: Härligt med komibilar!!! Vi har oxå just skaffat en å det är ju sååååååå mkt plats i dem!!!

Ananis: Tänker på dig hela tiden. NU måste väll änd¨bäbis komma snart... Vem vet, kanske nån annan hinner före??

Norskan: Inga fler tecken då???? Ska bli kul att se vem som hinner först av oss. Kanske får vi vänta tills sist vem vet...

Blommig: Jag håller på med scrapbooking. Har dock varit lite stillastående på sista tiden då symaskinen tagit all min tid men har tänkt komma igång lite mer snart igen. Kul med en kurs. Tyvärr håller jag mig nog hemma ett tag till så jag blir kvitt denna förkylning innan förlossningen vill sätta igång.

Nä, nu ska jag se nya bonde söker fru...

Blir det nå fika på fredag eller???? Iapia ville inte komma denna vecka men nästa kanske sa hon.... Så vi kan väl ta det i stan...var när hur????

Hanna BF 17/10
  • Puffalina

Hejhej!

Jag kommer oxå gärna till sugardynamite...OM jag inte har så ont i halsen fortfarande. Vill ju inte smitta ner er oxå...
    Känns lite bättre idag men det är alltid värst på morgon å kväll.... Tror jag kanske ska ringa läkaren imorrn å se om det finns nån tid. BM sa till mig att man ska vara extra uppmärksam om man dras med något länge just när man är gravid...

Have a nice day!

Hanna BF 17/10
  • Puffalina
    Har lagt upp ny magbild förresten! Nu tycker jag nog att den börjar sjunka ner ordentligt!
    Hanna BF 17/10
  • Puffalina

Oj så spännande det är nu å se vem som får nästa bäbis....blir det norskan eller ananis??? Jag tror fortfarande norskan...

Jag tänkte att jag skulle vara duktig å ringa å få en läkartid idag ang min dumma hals å hosta...men självklart har de ju "planeringsdag" på bergnäset å akuta fall hänvisas till jouren.... Är såååå less på Bergnäsets vårdcentral måste jag säga. I somras när jag behövde träffa en läkare för att bli sjukskriven kunde man inte ens boka en tid...nä, då skulle man komma på drop-in 9-11 och hoppas att få en tid samma dag... Första dagen kom jag försent (kl.9) och fick komentaren: "Men lilla gumman, om du ska hinna få en tid måste du vara här SENAST 08:00....å då öpnnade dem 9 lixom...som att folk inte har annat att göra än att passa deras jäkla tider...
    Sambon behövde penicilin för nån vecka sen å han ringde direkt kl.8 på morgonen men nej, det fanns ingen ledig tid den dagen...hänvisades till jouren.... Hur sjukt är inte detta lixom....

Förlåt för att jag bara spyr galla nu men jag blir sååååå irriterad. Började fundera på hur penicilin (som jag tror att jag behöver) fungerar i kombination med medicinska smärtlindringar på förlossningen... Jag känner mig jätteorolig nu när det är så nära å man känner sig allt annat än frisk...

Jaja, tack bumsan förresten för att du smsade mig ang det inställda fikat! Hade nog ändå tänkt stanna hemma men det visste ju inte du! Får se när det blir fika nästa gång....nu borde vi ju börja föda på löpande band... Idag har jag iaf packat BB-väskan så gott som klart! Skrivit en lapp med mobil, kamera å sånt som man inte kan packa ner förrän man just ska åka.... Åh så jag längtar....

Hanna BF 17/10
  • Puffalina

Oj så söt Silje är!!! Ingen lättviktare direkt...

Nä, nu är det dax att göra middag. Sen ska jag se outsiders!

Ha en bra kväll!

Hanna bF 17/10
  • Puffalina

Men det är ju bra att du pysslar på sugardynamite!!

Själv orkar jag inget alls... Tycker det är jobbigt att sitta framför datorn eller tv:n...

Ska försöka göra ett litet ryck nu iaf å dammsuga i köket. Det behövs. Ska nog måla ett sista varv på garderobsdörrarna i bebbens rum oxå! Måtte denna filur titta ut snart!!!!!!!!!!!

Hanna BF 17/10
  • Puffalina
    Helen: Ohh....vad avis jag är nu!!!! Lycka till å snart har du lilla Albin hos dig!!!! *KRAM*

Norskan: Ok...frågade en massa i din GB innan jag läst här men då vet jag ju...
    Skönt att ni mår bra nu iaf å visst komer hon växa till sig lilla Silje (gillar det namnet mer å mer för varje dag...)

Hanna BF 17/10
Svar på tråden Luleå del 3