Luleå del 3
Hörde av min pappa som bor i Haparanda att alla som skall jobba på IKEA redan jobbar där och ställer i ordning all inredning och lär sig allt de skall kunna. Han sa 15 November som öppningsdag. Men han kan ju ha fel.
Hörde av min pappa som bor i Haparanda att alla som skall jobba på IKEA redan jobbar där och ställer i ordning all inredning och lär sig allt de skall kunna. Han sa 15 November som öppningsdag. Men han kan ju ha fel.
Jag har problem att ta mig tidigare än 18.00 eftersom maken jobbar i Sävast och kommer hem först 17.45.
Finns det inget annat ställe än roasters som har öppet lite senare?
Fika på ROASTERS torsdag kl 18, jag hänger med:
Bumsan80
norskan78
honungsbebis
IaPia
Sugardynamite
Har ni tagit gravidförsäkring nu när ni är i väntans tider?
Jag har inte alls kommit ihåg att göra det, och tänkte att det definitivt är dags nu.
VAd har ni för försäkring isåfall? och varför just den?
Två förlossningar har jag gått igenom:
1. Lustgas och kvaddlar. Lustgasen var underbar, kvaddlarna gjorde mer ont än de hjälpte.
2. TENS, varmt bad, lustgas och epidural. Epiduralen var en gudagåva, ända tills de stängde av den. (men det var andra tider då).
Den här gången skall epiduralen inte stängas av när krystvärkarna kommer. Jag skall fan i mig vara så bedövad och drogad det bara går tills ungen är ute och allt är klart.
Jag födde första i gynställning. Inte kul.
Andra födde jag liggande på sida med ena benet i benstöd. Det var superbra.
Honungsbebis: det kommer att gå så braaa! Det är otroligt häftigt att föda barn. Även om det självklart gör ont. Men det finns ju smärtstillande.
Honungsbebis: jag tror inte du behöver vackla det minsta. Jag tror aldrig jag har stött på någon förut som har varit så positiv och sett fram emot förlossningen som du. Du har ju både lugnet och kunskapen om andningen. Resten fixar sig självt.
Bara fokusera på slutmålet när bebisen äntligen ligger på din mage. Varje gång det gör ont så är det ett steg närmare den stunden.
Jättetrevlig kväll ikväll tjejer! Speciellt efter att vi blev av med den äckliga fyllisen som satt brevid.
Vi har definitivt planerat in torsdagsfika nästa vecka också.
Jag har precis kommit från BM. Allt såg bra ut och bebisen är fixerad nu. Det är det jag har kännt att den gjorde när det ilade som fan i bäckenet hela förra veckan varje gång jag stod upp.
Ja just det, det har jag glömt att skriva jag också när det gäller bedövningar och sånt, att jag sprack ingenting förra gången, trots att sonen vägde nästan 4.5 kilo. Inte ett stygn fick jag sy, så det är inte alla som spricker.