Inlägg från: Sugardynamite |Visa alla inlägg
  • Sugardynamite

Luleå del 3

Puffalina: jag drömde om dig inatt. Att du var den som fick barn härnäst av oss. Och av någon anledning så skulle du föda barn på vårdcentralen istället för på sunderbyn. Och du hade med dig en stereo för du ville lyssna på "Turbonegro" under förlossningen. *hahahaha*

• Sugardynamite

Appropå det vi pratade igår om amningsbehå så finns de på www.minimundus.se

Gå in på fliken "till mamma", "amningsbehå" och där finns "Care fix amningsbehå". Den är helt suverän att ha på natten och när man är hemma.

• Sugardynamite

Alexandra: Vi undrade just om du låg på förlossningen istället för att fika med oss.

Vi hade jättetrevligt som vanligt. Vi får väl hoppas att du får bebisen snart och så får du fika med oss efter nedkomsten istället.

• Sugardynamite

Norskan78: och jag som redan hann beställa innan jag såg det här... äsch då.
    Jag köpte två par svarta och så köpte jag amninsinlägg i ullfrotte också.

Alexandra: det enda du behöver ta reda på är vilken storlek du har under bysten. dvs samma som på vanliga BH:ar. Ligger du på gränsen och inte tycker om att det sitter åt så ta den större storleken. Jag har 80 runt och jag tog XL. Har en L hemma och den passar skitbra nu, men jag vet att när jag ammade så tyckte jag att den kändes lite tajt nattetid.

Har förresten lagt upp ett par nya bilder i galleriet på kidsen.

• Sugardynamite

Aquagreen: Tänk på att magsjuka smittar upp till 48 timmar efter att man slutat kräkas.

Jag säger samma som Mysiga tjejen; brösten kan växa något sjukt mycket när mjölken rinner till. Så köp ingen dyr amningsbehå i förväg innan du vet vilken storlek du behöver.

• Sugardynamite

Norskan78, nej jag har inte hunnit få grejerna, men jag har fått en bekräftelse på att de har skickat och att de kommer inom kort.

Puffalina: ja men vet ju aldrig!! Det kanske är du som åker in härnäst.

Jag skall förresten till sunderbyn idag och hälsa på lilla Tyra och Honungsbebis.

• Sugardynamite

Norskan78: Kan han mena "en kulen natt". Den brukar vi sjunga med våran son.

• Sugardynamite

IaPia: Grattis till hemkomsten!!
    Du verkar ha haft en drömförlossning! Låter helt underbart.

Alexandra: Hoppas att det är förlossningen som är på gång nu för dig.

Idag har jag varit till avd.56 och hälsat på Honungsbebis och lilla Tyra. Hon var så otroligt liten och söt! Fotade massor, så jag skall försöka lägga ut någon bild på min blogg lite senare.

Annars måste jag säga att jag bara helst ville hålla handen för ögonen när jag gick förbi dörren till förlossningen.
    Jag blev bara iskall i magen och jag längtar inte ett dugg faktiskt som det är nu. Det är nog väldig tur att jag skall dit på torsdag igen på Norea-samtal, besöka förlossningsavdelningen och skriva förlossningsplan. Jag vill helst bara att det skall vara i mitten på November nu så att allt är över och jag är hemma med liten bebis.

• Sugardynamite

Nu har jag uppdaterat min blogg med ett par färska bilder på Honungsbebis lilla Tyra från i eftermiddags, om det är någon som vill se.

inasinsikter.blogspot.com

• Sugardynamite

PUffalina: ja, hon är jättesöt, och lik sin mamma.
    De vet inte när hon får komma hem ännu. De måste få igång amningen ordentligt först. Eftersom hon är så liten så är hon lite svag och suger inte så bra ännu och därför får hon urpumpad bröstmjölk via sond också var tredje timma efter att Honungsbebis ammat henne.
    Vi får hoppas att hon snart bli starkare och kommer igång med ätandet själv.

Svar på tråden Luleå del 3