• bbb

Snabba shoppingtips i Göteborg!

Jag ska strax till Göteborg, och behöver tips på vart jag ska gå och köpa tuffa kläder till min son som är ett år. Jag gillar retrostilen som Katvig och Molo, men även annat.

Nånstans där de har bra rea också kanske?

• Svar på tråden Snabba shoppingtips i Göteborg!
  • bbb

Ingen som vet vart man ska gå i gbg?

• AnnaGBG

Försöker alltid tipsa i dessa trådar men minns aldrig vad ställena heter, jag går liksom bara dit Det finns dock några trådar om du söker.

• AnnaGBG

Förresten, jag kan ge det ett försök.... Minishop på Vallgatan och...eh...en som ligger högst upp på Kungsgatan...fast jag vet inte vad den heter, ju!

• AnnaGBG

www.familjeliv.se/Forum/search.php%E4der+G%F6teborg&QAny=&QPhrase=&QWithout=&QField=&QDate=&QDB=forum.index&QSort=&ADVANCED=1&xpage=1&pagesize=10&community=&forum=&category=&trade=&area=&next=N%E4sta

Här har du förresten lite sökresultat.

• Linda1976

Laban&Labolina ligger högst upp på Kungsgatan Jättefin affär!

Förresten: I Nya MAMA är det massor med Gbg-tips i "shoppingbibeln 2006" -kolla där!

// Linda - faktafanatiker och språkpolis.
  • bbb

Ah, tack! Då ska jag gå till kungsgatan och vallgatan! Får kolla eniro så jag hittar vallgatan bara. Det är väl inte så långt fråg kungsgatan(?) Dar ska finnas en butik som heter bolagret också. Fast de har ju inte barnkläder förstås...nån som vart där?

Tack!! Nu blir det shopping...

• mimmi81

Ok, nu e det så att jag e gravid o inte helt insatt i alla märken o barnbutiker men...
    Det är ju rea just nu i hela stan, men vill bara rekommendera Birka Baby. Nästan högst upp kungsgatan, förbi Ramonas design, har du en liten butik med design-kläder. På Danska vägen har du också en butik med fräcka kläder, Barnkläder står det ovanför dörren, lagom gulligt.
    vid Viktoria-passagen, mittemot flickorna Kanolds, har du Nallen som också har en massa märkeskläder för de små.

• mimmi81

Bolagret är en grym butik! Du kommer att älska den!
    Danksa vägen ligger inte mitt inne i stan, så du borde kanske ringa till butiken o kolla så att de inte har semesterstängt eller nåt. Inte för att det är krångligt eller tar lång tid att ta sig dit. Åh, där har du ju Lejonet o Björnen också! Glassbar där glassarna är värre än crack! Riktigt gott och jag rekommenderar det!

De märkena du sökte, gå in på deras hemsida och kolla återförsäljare, det kanske kan ge nåt. Längs med Linnégatan har du ju också en del barnbutiker. Det är mysigare att strosa runt omkring där.

• bbb

Ah, tack så mycket för alla tips! Det var lite pust och stön att dra omkring med barnvagnen...jag shoppade i alla fall katvig på minishop o så blev det mkt på p.o.p...och bolagret är min nya favvobutik!! Jag missade birka baby, så det får jag ta nästa gång.

Svar på tråden Snabba shoppingtips i Göteborg!