• plankan

Hur gick det här till, vet någon var man kan göra vul nu?

Hej! Har blivit helt övverrumplade. Det där konstiga testet visar positivt . Är ju bara ca 8 års försök med detta. Så jag kan lätt säga att vi kastat in handduken inför sista försöket innan adoption. Nu till min fråga, vet någon var man kan göra vul nu? Skulle vilja göra ett i vecka 6.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-14 13:13:21:
    Varför inte i vecka 6 ca mitten vill ju se att krabaten hänger kvar

• Svar på tråden Hur gick det här till, vet någon var man kan göra vul nu?
  • ebben

ring nån klinik! Eftersom ni försökt i 8 år får ni säkert komma in.........
    jag fick göra vul eftersom jag vid ena barnet ätit pergotime i 2 år,o till slut fått honom.När han sen var ca 7½ mån testade jag + igen!? o då fick jag komma o se.........för man trodde ju inte att det kunde bli ett + utan pergo den gången heller....
    Grattis!

• Angla

Man bör ej göra VUL före vecka 8.

Angla - med vingar av lycka
  • ebben

om man blev gravid något senare än man trott tex,så kanske man inte ÄR i v 6,o så syns inte så mycket/inget-man blir bara orolig då! bättre att vänta till v 8 eller senare! DÅ vet man ju att det syns nåt.

• ebben

vad jag menade är att ÄL kan ju ha varit lite senare än man trott........

• sannapanna76

TS - Det är inte alltid man kan se hjärtat så tidigt. Vänta till vecka 8, så blir det mycket säkrare.

• Angla

Därför att i vecka 6 syns det inte alltid och det syns aldrig tillräckligt bra för att säkert kunna sia om framtiden dvs det ger inget för stunden och inget för framtiden.

Angla - med vingar av lycka
  • dison

Jag gjorde VUL i v 7+0, det visade ett litet embryo med ett hjärta som tickade:)

• pemi

Jag har gjort vul i v 6, då syntes inget, ett i v 7 mycket svårt att se men man "anade" hjärtat, och i v 8 då syntes det tydligt. Så det är att rekomendera att vänta till v 8.

pemi

• Pippil8

Hej älskling! Vi kanske får vänta till i vecka 8 i alla fall så vi inte behöver bli oroliga i onödan Och med vecka 8 menar jag 7+0 och framåt, du får spana i min graviditetskalender och räkna framåt till 7+0

Puss från din hustru = Pippil8

Svar på tråden Hur gick det här till, vet någon var man kan göra vul nu?