• Tristan

Svärföräldrar och barnpassning!! (långt)

Stå på dig!
    Vill de ta till sig sitt barnbarnen så gör de det bäst genom att lyssna på modern (vilket i detta fall är du, vilket du ska få vara stolt över och argumentera för) nu när barnet är så litet.... Du ska inte behöva ventilera åsikter med någon annan än fadern och människor runt dig skall lyssna till dig när det kommer till välbefinnandet av ditt LILLA barn!
    De får sin tid att utveckla starka farmor och farfarband med tiden. Och de får sin tid till att vara PRECIS som de vill vara med barnen, men det är väl inget som behöver broskas fram!
    Jag skulle aldrig lita på eller lämna bort mina små barn till folk som inte ens framför ögonen på mig kan få mig att känna mig trygg, HUR SJUTTON skall man kunna gå därifrån då? Sen spelar det ingen roll vilka släktband som finns!
    Be din kille om lite tid och berätta att du verkligen kommer släppa in dem men att du just nu känner att du inte riktigt klarar av det... Bebisen växer ju så fort och snart ser allt så snnorlunda ut.
    Lycka till!

• Tristan

"och inte behöva argumentera för" - skulle det stå!

• Tristan

Du är ju mamma hä så detta kan inte handla om skillda värderingar!
    Hon har tagit hand om sin son när han var liten och då var det hennes värderingar som gällde.
    Som jag sa innan. Ditt barn kommer att lära känna en hel hög med människor och kunna ta del av dem och deras värderingar. Just nu är bebisen så liten så detta handlar om moderskap och ditt ansvar, vilket du ju tar till 100%.
    Försök att acceptera att det kan bli lite sura miner (vet hur det kan vara) men låt dig inte luras. Det du känner är det som är rätt för dig/er!
    Dessutom är du ju en sund mamma som inte pjoskar i vanliga fall, säger du. Och då ska du ju verkligen få lita på din oro när den väl finns där - utan att den ska bli ifrågasatt!
    Jag är med dig!!

Svar på tråden Svärföräldrar och barnpassning!! (långt)