Inlägg från: Arctura |Visa alla inlägg
  • Arctura

Trefärgad hankatt??

Jag är på jakt (3-års tid) efter en trefärgad långhårig hankattunge (Röd/svart och vit) har alltid tyckt att de är så fina, men hittar bara hon katter i den kombinationen!! Finns det inte trefärgade hankatter, eller??

Ska jag ge upp eller kan jag fortsätta leta?

*~ Mitt mål i livet ,är att blir den underbara människa, som min hund redan tror att jag är ~*
  • Svar på tråden Trefärgad hankatt??
  • Arctura
    Monsa--> Jag börjar ju faktiskt fundera. Jag har då inte hittat nån ännu iallfall...

Finns det nån här som har eller vet nån som har nån?

Eftersom jag letat så pass länge så har jag även tänkt på att det inte finns några helröda honkatter heller, bara hanar som är helt röda.... mysko!!
    *~ Mitt mål i livet ,är att blir den underbara människa, som min hund redan tror att jag är ~*
  • Arctura

Inte konstigt att jag aldrig hittar nån dåGråter....

• Arctura

Tack för alla svar, då har jag blivit lite klokare iallfall....

• Arctura

Ni som är kunniga om katter!!! Jag vill ju så gärna ha en han katt då jag upplevt dem som "trevligare, lugnare och gosigare" än hon katter!! Är det så eller beror det på hur katten är uppväxt och behandlad, om det är en ute eller inne katt osv??? Då jag älskar trefärgade katter ( och det näst intill är omöjligt att hitta en hane) så funderar jag då på en hona i stället... hur mycket kostar det att sterilesera en hon katt? Eller hur har ni andra gjort som har honkatter?

• Arctura
    EKJ76--> Åh tittaSkrattande vad söt han är!! Vart ligger Kattkomando syd? Kunde inte utläsa det i länken!! Vi bor ju utanför Östersund och jag kan ju inte åka på tok för långt för en katt som vi ska ha som sällskap... (hade det varit för utställning eller avel, hade det varit en ennan sak lixom)
  • Arctura

EKJ76--> Åh det kanske man skulle göra. Tack för tipset...

• Arctura

EKJ76--> Jaha det var ju typiskt, men ändå väntat på nått sätt...  som sagt, bara att leta vidare!!

• Arctura
    Scrapbooking 007.jpg

Nu har vi faktiskt skaffat en liten kisse! Jag gav upp letandet efter en trefärgad efter alla inlägg här i tråden *ler* men om man kollar riktigt noga på vår Eddie, så är han faktiskt liiiite tre färgad... han är grå, vit och liiiite ljusgul bakom öronen på huvudet!!! Så jag får väl vara nöjd ändå. *skratt*

Visst är han söt!?
Svar på tråden Trefärgad hankatt??