• Jeffa

Värsta pappan

Såg att det fårgades efter bra pappa-böcker. rekommenderar boken "Värsta pappan" av Ronny Olovsson (tror att det är efternamnet) Roligt skrivet, många glada skratt och en hel del vettiga tankar och funderingar kring detta med att bli pappa och om den första tiden som förälder. Boken är ganska rakt på sak, vilket jag tyckte var väldigt bra!
    Läs den. Mycket underhållande!

• Svar på tråden Värsta pappan
  • vkx

Kan även rekomendera boken "Du skall bli pappa" av Dick Sundevall. En mycket humoristisk och bra bok för blivande pappor. Satt och småskrattade mest hela tiden när jag läste den.

• Fru Stjärna

Vill man ha en mer seriös bok så finns boken "Man blir pappa", som utgår från en doktorsavhandling. Kommer inte ihåg vem som skrivit den dock...

• Bill

Jag brukar alltid rekommendera Koka Makaronner, det är den bästa bok jag läst om att vara förälder och skriven av en pappa!

• Benganfans

Har bara hört om boken "värsta pappan" men den verkar vara bra om man inte vet hur man skall för hålla sig. typ med barnvagn etc??? stämmer det?

• Jeffa

"Värsta pappan" tar upp det mesta som har med barn att göra på ett lättsamt sätt. Inga djupgående analyser eller rätta svar utan mer tankar om att bli och att vara pappa utifrån justförfattarens perspektiv. väcker en del tankar och många nya frågor. Letar man efter rätta svar så är dock inte den boken något facit. Den är väldigt bra!

• Lena8sept

Min sambo tyckte mycket om "pappor föder barn"

• annah75

Min sambo fick "värsta pappan" av mig och han bara älskade den.. Och jag kan inte annat än hålla med, läste oxå ut den på stört.. Man skrattar flera gånger och får ett å annat "tips" på vägen.

Sambon har hela tiden pratat om att han vill att bebisen i magen är en kille men efter att ha läst om Ronnys liv med dottern och allt däromkring hoppas han numera på en blond liten tjej

Vi får väl se vad det blir, bf om 4 dagar....

Fredrik Emdén har oxå släppt en bok om pappalivet - från graviditetsbesked till tvåbarnspappa, "välkommen till det nya livet". Vet dock inget huruvida den ska vara bra eller inte...

• Tiltu

Samma här, köpte "värsta pappan" till sambon som aldrig läser böcker..o han avgudar boken. Han läste ut den i ett. De va riktigt roligt o höra han skratta till flera gånger.

Blev så nyfiken att jag oxå ska läsa den.

• MallaW

Jag köpte också "värsta pappan" till min man, han älskar den, och jag också, sjukt rolig och bra

• diskus

Jag tyckte Värsta pappan var jättebra, men Koka makaroner var väldigt pretentiös....

Svar på tråden Värsta pappan