• ixesiv

frysa ner nybakat???

Ngn som är duktig i köket, när ska jag frysa ner dom nybakade bullarna? Ska jag vänta tills de är helt kalla?
    Alltså jag är sååå kass på sådant här :o)

• Svar på tråden frysa ner nybakat???
  • listo

Ja, det kan vara klokt att låta dem svalna i alla fall nästan helt. Om du packar dem i påsar när de är varma, så bildas en massa kondens i påsarna, vilket sedan gör att det blir iskristaller på bullarna när de fryser. När man sedan tinar bullarna så kan de bli lite fuktiga på ytan och kännas lite sådär slibbiga.

• Tanja o Theo

vänta tills dom är helt kalla innan bullarna läggs i påsen..annars bildas det ånga eller vad det nu blir o sen e risken att bullarna blir "slaskiga" lycka tll..o packa inte för många i samma påse.o ta ut luften ur påsen..bullarna torkar snabbare om det är luft kvar i påsen..

• ixesiv

Taaaack :o)
    Då är det bara att sätta igång lördagsbaket *ler*

• Beatrize74

HIhi...hade tänkt mig något HELT annat i TS eftersom det ligger i känsliga rummet under "Kroppsligt"

Någon tafflig beskrivning på om hur man kan frysa ner befruktade små ägg till en senare FET eller något. Hmmm

• ixesiv

*skrattar*
    Visste inte var jag skulle lägga inlägget, tyckte det lät som det bästa alternativet. Hoppas nu att ingen då tar illa vid sig.

• Beatrize74

Oj, men NU gör det ju inte! Måste ha blivit flyttat på en gång nu, eller???

Svar på tråden frysa ner nybakat???