frysa ner nybakat???
Ngn som är duktig i köket, när ska jag frysa ner dom nybakade bullarna? Ska jag vänta tills de är helt kalla?
Alltså jag är sååå kass på sådant här :o)
Ngn som är duktig i köket, när ska jag frysa ner dom nybakade bullarna? Ska jag vänta tills de är helt kalla?
Alltså jag är sååå kass på sådant här :o)
Ja, det kan vara klokt att låta dem svalna i alla fall nästan helt. Om du packar dem i påsar när de är varma, så bildas en massa kondens i påsarna, vilket sedan gör att det blir iskristaller på bullarna när de fryser. När man sedan tinar bullarna så kan de bli lite fuktiga på ytan och kännas lite sådär slibbiga.
vänta tills dom är helt kalla innan bullarna läggs i påsen..annars bildas det ånga eller vad det nu blir o sen e risken att bullarna blir "slaskiga" lycka tll..o packa inte för många i samma påse.o ta ut luften ur påsen..bullarna torkar snabbare om det är luft kvar i påsen..
Taaaack :o)
Då är det bara att sätta igång lördagsbaket *ler*
HIhi...hade tänkt mig något HELT annat i TS eftersom det ligger i känsliga rummet under "Kroppsligt"
Någon tafflig beskrivning på om hur man kan frysa ner befruktade små ägg till en senare FET eller något. Hmmm
*skrattar*
Visste inte var jag skulle lägga inlägget, tyckte det lät som det bästa alternativet. Hoppas nu att ingen då tar illa vid sig.
Oj, men NU gör det ju inte! Måste ha blivit flyttat på en gång nu, eller???