• Anonym (Peta E)

extacy

Hej!
    Det är så att för några år sen tog jag E vid ganska många tillfällen och hade SUPER kul, fick barn för 3 år sen och har inte ens tänkt tanken på det igen, har tänkt på det som en kul grej att ha gjort men inget jag vill göra nu.

Nu sen mitt andra barn föddes (blir 1 år snart) så har jag fått upp suget att köra igen.

Vet inte varför, men jag tänker ofta på att få gå ut och lyssna på hög musik och dansa med E i kroppen.

Varför kommer det här runt mig nu?
    Jag vill ju inte för mina barns skull, Jag får sån otrolig ångest när jag tänker såhär men kan inte hjälpa det.

Är det nån mer här som sysslat med sånt här och har några råd att överkomma dethär?
    Mvh
    Lilla jag

• Svar på tråden extacy
  • Anonym (förstårdig)

jag har också varit ute en hel del, gått på en massa techno fester o dansat natten lång!!
    Ibland när jag hör en bra låt & basen dunkar genom hela kroppen vill jag bara kicka igång o daaaaaaaansa!!
    Men givetvis skulle jag aldrig utsätta mitt barn för att mamma helgknarkar- för det är ju trots allt knark o knark är inte bra.
    Men gud va jag kommer ihåg alla sjukt roliga grejor jag varit med om, shit så kul det var!!
    men allt har en baksida tyvärr har några av de jag umgicks med då dött andra knarkar på heltid och en del är liksom jag vanliga svenssons idag.
    Gör som jag lev på minnena och gör inte om det!!!

tänk om du skulle åka dit- vad händer med barnen...

• JozephineEriksson

Oj du är helt enkelt drogsugen. Drabbar oss alla som använt tror JAG.
    Prata med nån, känn efter om du mår dåligt och kanske det är nåt du kan göra åt saken. Jag är inte så bra på att ge råd just nu, då jag själv är sugen.

• Tonx

Håller med, det drabbar nog dom flesta av oss som hållit på.
    Det man får göra är att ta sig i kragen helt enkelt, för man gör inte så när man har barn!
    För som sagt, knark är knark, och av knark kan du dö.

• Anonym (Peta E)

låter kanske knäppt men det känns skönt att jag inte är ensam om att vara sugen trots att jag blivit mamma till 2 underbara barn.

Det är så átt min sambo (pappan till barnen) var på en fest några månader sen, han berättade att han tagit 1 E och att ångrat sig och försökt att spy upp den men utan framgång, han ringde mig den kvällen och berättade och mådde verkligen skit, det här kommer att låta sjukt, men då kände jag att varför ska han få gå på fest och få chansen men inte jag, jag ska bara sitta här hemma och uggla.

Vi har pratat mycket om det här och ahn förstår för stunden, men sen när nåt är på gång så sticker han.

Det skulle inte förvåna mig ifall han gjort fler gånger utan att säga till mig, han kanske har tagit cola istället och då är det ju inte lika lätt att märka. men jobbigt är det.

Som anonym (förstår dig) skrev så vill jag bara dansa och ha kul, glömma allt det vardagliga för en stund. men det är inte värt det jag vet, men hur får man bort tankarna ur huvudet?

• JozephineEriksson

Tänk på konsekvenserna ! Om du inte har nå / får nå konsekvenser, ja men då är det ju fritt fram för oss alla.
    Men saken är ju den ätt det förstår ju såå mycket mer än vad det ger. TYVÄRR.

Om jag skulle kliva på nu skulle jag sannerligen bli av med min dotter, på ett eller annat sätt, ingen lägenhet, inga pengar, ingen tillit till mej själv eller andra.. Ja men fatta.. Det går ju inte. Jo det går, men det är inte väst det. Man får nog sota rejält. Å även om "ingen kommer på dej" så är det ju bara den själv du lurar... Fatta hur du skulle må dagen efter då du kollar dej i spegeln och du har svarta ögon och barnen är på väg hem. Fatta vilken ångest... Blä....

Ja jag borde heller inte fundera på att ta nåt. Hjälpte mej själv att skriva lite med.

• JozephineEriksson

Tillåt dej vara drogsugen ett tag, troligen släpper det....

• Anonym (Peta E)

JozephineEriksson :
    Det du skrev nu kändes direkt i hjärtat, om man tänker på hur man ser ut och hur man känner sig dagen efter, så ska man krama sina små och känna sig helt matt och fortfarande lite vimsig i skallen.

Tack för det sista du skrev, det fick mig att tänka till, fyy vilken ångest man skulle få

• Anonym (samma här)

Här har du en till i samma situation.

Jag känner inte så just nu kanske men har gjort ett antal gånger under de sista åren.

Visst var det superkul och man vill uppleva det iegn men tänk på hur dåligt du kunde må också och hur äcklig du med all säkerhet såg ut när du var e:ad.
    Precis som med alkohol tror man ju att man ser precis normal ut och har full koll medan man i själva verket ser påtänd och äcklig ut.

Man ska leva på dom roliga minnnena! Träffa en kompis, drick lite vin och snacka om de roligaste kvällarna ni hade, lyssna på bra musik och dansa loss men låt det stanna vid minnen. Minnen är ändå alltid uppbyggda överdrivet positivt och utelämnar gärna obehagliga detaljer....

• Anonym (Peta E)

ja det är svårt att tänka sig hur man egentligen såg ut, jag har kort på mig och mina kompisar, men vi såg helt sjuka ut, jag som trodde att jag var supersnygg, men icke hihi man såg för jävlig ut, det var ju tur att killarna runt om en oxkså var e:ade, annars hade ingen dansat med en.

Hihi ja fan vad kul man haft med hallisar och allt det

• Tonx

Försök tänka på bieffekterna; darrningar, hjärtklappning, SKITSTELA käkar, tix, stora, stirrande äckliga ögon, tänk på hur torr du blir i munnen, tänk på fradgan i mungipan.

Det brukar hjälpa för mig att tänka på när suget sätter i.

Svar på tråden extacy