Inlägg från: The Dreamer |Visa alla inlägg
  • The Dreamer

Handling på novell?

Är så sugen att skriva en novell eller liknande...har alltid tyckt om att skriva, men nu är hjärnan helt tom...

Så jag undrar nu om ni har förslag på handling?

Vill gärna skriva om typ drama/thriller eller liknande, något som man kan känna igen sig i typ...behöver mest en början, sedan är det ganska lätt att få fram resten...så fort hjärnan börjat arbeta lite....

• Svar på tråden Handling på novell?
  • The Dreamer

gjorde så förut att jag skrev hela tiden om allt, fick värsta bra ideerna...men sedan hamnade jag i en neråtperiod, och nu är allt borta...

Så tänkte börja om nu igen, eftersom jag bara älskar att skriva..

Ska se till att alltid ha papper och penna redo numer...

• The Dreamer

Nettan73 - ahh...det var verkligen något att spinna vidare på...*försöker väcka min sovande hjärncell*

• The Dreamer

visst kan man väl delvis använda sig av egna livserfarenheter?
    Eller är det risk att det blir för tydligt och för nära verkligheten då?

• The Dreamer

gaah....känner att jag tappat lite av det jag hade i skrivandet tidigare...
    När man väl skriver, är det ok att använda sig av många frågor som får sina svar senare?

Exempel på början:

"Där låg hon i sin säng, som så många gånger förr kunde hon inte sova. Låg bara och tänkte, med tungt hjärta och gråten i halsen. Vad hade hon egentligen gjort fel? Hon kunde inte förstå, hur kunde det bli såhär?
    Tankarna gnagde ständigt i bakhuvudet, skulle hon orka gå vidare? Skulle hon orka ta sig igenom detta?
    Det hela började när..."

Vad tror ni om den början?

• The Dreamer

vad bra...

Då spinner jag vidare lite...

• The Dreamer

kan man verkligen skriva om vad som helst?

spinner vidare och lägger ut snuttar här sedan, och hör vad ni tycker...

• The Dreamer

Beckah82 - det var riktigt intressant att spinna vidare på...det ska dock vara lite skummare än FL...

Har nu 2 bra inledningar att spinna vidare på, min egen jag hade blir det inget av...klarade inte av att spinna vidare på den, blev för jobbigt rent känslomässigt (kom in för mycket på mitt eget liv)...

Så tack Nettan73 och Beckah82, nu har jag något att göra imorgon...

• The Dreamer

ska även börja skriva ner drömmar jag har, kommer så väl ihåg dem på morgonen, och oftast är de skumma och väldigt ologiska...

Som den gången jag drömde om en katt som skiftade färg beroende på vem som klappade den...

Svar på tråden Handling på novell?