• Makaronipuss1

Fadderbarn genom Plan

Är det ngn här som har fadderbarn genom Plan? Jag är fadder åt en tjej i Kina som är 16 år. Har varit fadder åt henne i flera år och nu börjar hon bli gammal så snart får hon inte vara fadderbarn längre. Känns lite tråkigt. Jag har fått ut väldigt mycket av mitt fadderskap tycker jag. Vi har skrivit många brev till varandra och vi har skickat både presenter och teckningar mm till varandra.

• Svar på tråden Fadderbarn genom Plan
  • LinTra

Ja jag har en kille i sydafrika som är 9 år.. söt som tusan.
    Får nått kort på honom då och då men inte alls så mycket som jag skulle vilja.

• menu

Har genom hoppetstjärna på Trinidiad i västindien, har varit å hälsat på å skall åka dit i januari igen. annars skriver vi brev å skickar kort å presenter. Nu är han så stor att han inte tillhör fadderprogrammet men har fått stipendium för att studera vidare å vi har bra kontakt fortfarande, efter mina besök har jag ju oxå lärt känna andra där på dagiset å skolor å det är lika underbart att återvända!

• m2rru

Har också genom Plan i Kina. En pojke som är 13 år nu och heter Jun Xu.

• Charlie74

har en ursöt 14-årig pojke i Zambia. Nybliven fadder
    stolt och lycklig. Känns som om jag fått ett barn till. Längtar efter att få träffa honom men det är en ekonomisk omöjlighet. Bland det bästa jag gjort

• eio

Har också ett fadder barn genom Plan, han heter Alou och bor i Mali i Afrika. Han är 13 år.

• Mirro

Jag och min sambo har ett gemensamt fadderbarn genom hoppets stjärna och vår äldsta dotter har ett fadderbarn genom Barnfonden. Vi är nöjda med båda, men Barnfonden har varit nästan ännu bättre. Vi har en dotter på 3 mån och så småning om kommer vi givetvis att skaffa ett till barn till henne och då blir det nog också genom Barnfonden.

• LiMo

Jag har precis skickat efter papper så om 2 veckor har jag också ett fadderbarn, känns härligt!

Roligt att läsa att ni trivs med det!!

• oOoJOYoOo

Ja vi har ett fadderbarn i Egypten hon heter Fatthia och är 5 år gammal.

Skickade för en tid sedan när hon fyllde år, lite fina hårband och något pärlarmband och klistermärken. Vi sände också med kort på familjen. Fick igår svar med brev och kort där hennes mamma skrev hur glad hon blivit!

Jätteroligt! Och nyttigt för våra barn också att se att alla barn i världen inte har det så lätt.

Har ni några bra tips på vad man kan skicka för fint/kul? Tänkte sända brev nu i veckan igen.

~~~Stolt mamma till tre, snart blir vi sex i familjen! V 37~~~
  • FlickanMin

Vi hade en liten fadderpojke genom plan.
    Han hette David och bodde i Bolivia, vi skickade massor av brev och fick jättefina teckningar tillbaka.
    Tills en dag då vi fick ett brev från Plan om att pojken och hans familj var försvunna....
    Vi vet fortfarande inte hur det har gått för dem , men jag kommer aldrig att glömma lille David, hans teckningar är inrammade och hänger i lillflickans rum...

Svar på tråden Fadderbarn genom Plan