• elinina

Vi som ircat eller ircar

eftersom Basshunter är i hetluften så måste ju mIRC gå för högvarv just nu..

själv höll jag till i en massa olika kanaler, fast det är många år sen...
    men jösses va kul man hade

nån mer som vill drömma sig tillbaka till tiden då layout inte spelade någon roll??? Cool

sug på den du...... *****
  • Svar på tråden Vi som ircat eller ircar
  • elinina

hade också OP i en kanal... hahaha... #brajholken hette den... vi va ett gäng och jag bestämde.. hohoho

• Aeny

lever DALnet fortfarande? Kanske måste ladda ner IRC och gå in och bli lite nostalgisk

• elinina

känner också ett kraftigt sug efter irc... heheh

• Leaaa

å ju mer ni skriver om det dessto mer vill jag va får man ta på en bra script?!

• MSI

från slutet på 1995 har jag väl av och till pysslat med IRC. Var mest skoj i början då nivån var lite högre då med tanke på att det var lite ovanligt med internet i hemmen på den tiden. De flesta var högskolestudenter. Ircnet i början och därefter när dalnet öppnade upp gick jag så småningom över dit..
    Tiden tillbringad på irc var väl ungefär lika bortkastad som den är på det här forumet

• elinina

ghehehe... frnt ju..
    vilka knaler håller ni till i

• marcink

jag träffade min fru (mitt barns mor) på irc. det är kida som skrivit i början av tråden. riktigt sött faktiskt.

jag började på ircnet kring '94, hade en svacka när jag hängde på dalnet och undernet '98-'02 och är nu tillbaka på ircnet, efnet och freequest. enda kanalen jag skyltar med här är #piratbyran.org @ efnet, de andra är hemliga och privata.

irc är verkligen överlägset alla andra kommunikationsformer. det är så himla fascinerande hur en tråkig textlayout är bättre än roliga blinkningar som låter och skuttar på skärmen. :)

• Syster R

*asg* kul tråd! Satt som op i #Sverige och #stockholm (undernet) runt -93/94 Det var min mor som tryckte ner mig vid datorn och sa att IRC var sååå kul.. ;)
    Har inte härjat där på flera år nu, men det var tider det med chattande nätterna igenom och ircfester =)

• Pysselgalningen

Enda gången jag använder IRC numera är när sambon är på LAN, vilket inte sker vidare ofta då jag är gravid och inte vill vara ensam. Förr så satt jag vareviga dan på Quakenet då det var/är(?) den enda mötesplatsen för CS geeks. Idag så sitter jag oftast bara och tittar på sambons IRC när den är igång, vilket sker rätt så sällan eftersom även han slutat med CS.

Men jag måste vara ärlig och medge att jag saknar alla dumma frågor och kommentarer

Svar på tråden Vi som ircat eller ircar