• ilenna

Berner sennen-kennel

Hej!

Vi letar efter en bra kennel som säljer Berner sennen
    Vi bor i Halmstad, så någonstans i närheten helst.
    Det känns jobbigt att köpa en valp 50 mil bort, om man vill ha kontakt med uppfödaren i framtiden.

Jag har kikat runt på nätet, men hemsidorna säger ju inte såå mycket...

• Svar på tråden Berner sennen-kennel
  • MeandHim

Hej! Jag vet en tjej som föder upp bernersennen i värmland. E ju kanske en bit o åka iof. Vet att hon ska få nya valpar i november då vi själv funderar på en. Säg bara till om du vill ha numret. Hon bor i Lesjöfors.

• Crispie

Finns en familj i Åhus i Skåne som föder upp... kan ej komma på vad kenneln heter men kolla på nätet..

Älska mej för den jag är, inte för den jag borde vara!
  • Tokmaja

Hej!
    Min hane ska ha vaplar nu i veckan hos en kennel i Lilla Edet. Annars så kommer det ev valpar i Alingsås i slutet på augusti.
    Messa mig  gärna så hjälper jag er gärna åp vägen!

Min lilla ögonsten Moa föddes 16/3-06
  • Sara 1980

Vi har köpt våran valp på Hulatorpets kennel i Björketorp (ca 4 mil utanför Varberg). Kan varmt rekommendera dom är väldigt trevliga och hjälpsamma och framför allt seriösa uppfödare. Hemsidan är www.ankishund.com men där finns inte så mycket info om just uppfödningen utan mest om deras shop och hundpensionat. Vet ej om det är några kullar på gång just nu, men man kan ju alltid ringa och fråga.

• musses matte

Hade med tänkt att rekomendera Ankis hund!!
    kompisens hane Fridolf" har många fina valpar efter sig hos dom!
    "jag tror han heter cingo Embil felstavat kanske...
    Har bara hört gott om kenneln!

• musses matte

Vet aatt de skulle ha valpträffar i helgen,kanske kan höra om du får komma och titta?
    Nettan

• Sara 1980

musses matte: Japp det är valpträff på söndag kl 10, vi ska dit å mingla lite. Våran valp är efter Eyeball's Cingo-Ämbil, låter som om det skulle kunna vara din kompis vovve Och hon är givetvis såå fin

Svar på tråden Berner sennen-kennel