• sky1208

Storlek 54/56 och gravid. Var hitta man storstorleks mammakläder?

Hej

Undrar om jag kan fa tips var kan jag köpa mamakläder eftersom jag är redan storlek 54/56? Har ringt till en del märkeskläder men fick inget vetig svar.

Tacksam för svar :)

• Svar på tråden Storlek 54/56 och gravid. Var hitta man storstorleks mammakläder?
  • annie29

Hej!
    Känner igen mig,själv har jag str,50,men nu när jag vart gravid vart det svårt med kläder,har letat på dem vanliga affärerna som säljer mammakläder(typ.lindex,kappahl) men där är största storleken typ.46,sen finns det ju vissa mammaklädersajter på internet som har ganska stora storlekar,men som har hutlösa priser istället!
    Jag har helt enkelt fått köpa vanliga kläder men i större storlek!
    Sen köpte jag en suverän grej som man spänner på sina egna byxor,det är som ett gummiband som man sätter på byxorna vid knappen,det följde med tre olika storlekar på gummibandet så det var bara att byta när man blev större,sen är det en liten tygbit som döljer magen,den heter Care Fix,Expander belt,finns nog i andra märken oxå!

Hoppas jag har hjälpt till med några tips!
    Kramizzar Annie(v.38)

• Sweetie

Kolla annars på BB (Big is beautiful) på H&M!!
    Där kommer jag att shoppa när det blir dax.. Är en bastant qvinna redan..och bastantare kommer man att bli!

Kramizz
    SWeetie

• sky1208

Tack, jag ska kolla det :) Annars är det ganska hopplös här i norden... säljäre tror att vi alla at storlek 44 överallt :(

• MiaE

Rowells postorder... mammakläderna där är i hyffsad stor storlek för storleken...

• Laurencia

Jag funderar på samma sak. Tänker att tröjor och skjortor har jag som man kan tänja in magen i men byxor verkar lite värre med...

• sky1208

Hey MiaE,

Som sagt, jag är storlek 56, Rowells har BARA upp till 50.. synd.

Svar på tråden Storlek 54/56 och gravid. Var hitta man storstorleks mammakläder?