• Blåbärsflicka

Cykla till jobbet - gravid!

Hej alla gravida!
    Ni som cyklar till jobbet, hur länge orkar/orkade ni göra det?
    Mitt enda sätt att ta mig till jobbet är med cykel - eller gå. Jag brukar cykla på vintern, men nu vet jag inte om jag vill göra det. Hur gör ni?
    /Blåbärsflicka V19

• Svar på tråden Cykla till jobbet - gravid!
  • Eja

jag vet många som cyklar, men själv har jag inte rikigtigt vågat....märkligt kanske, men jag har varit rädd för att olyckan skulle vara framme...

kram

• Leeloo

Jag har hört att det är väldigt bra att cykla när man är gravid.

• Minnavilja

Jag är i v 33 och cyklar till jobbet, tar ca 10-15 min i lungt tempo. Är lite jobbigt att kliva av och på, magen är i vägen men själva cyklingen känns jättebra!

• elinina

jag cyklade hem från jobbet i söndags å fick värsta sammandragningarna... (fast det har jag ju haft hela helgen) men det blev så när jag ansträngde mig iaf....
    tråkigt, kan inte gå eller nåt utan att det krampar sig

• isola

Jag cyklar till jobbet (de dagar det inte ösregnar), är i vecka 21, och än så länge går det bara bra, det är skönt att röra på sig. I vinter vet jag dock inte hur jag ska göra, tror det blir promenera (om jag orkar) eller så blir det bil...

• sundborn

Cykla så länge det känns bra. Jag tyckte att det var jobbigt att cykla uppför och "krypa ihop" på cykeln när jag började få mage (c:a v 15), men man kan ju alltid cykla lite lugnare. Det är i vart fall en motionsform som lämpar sig väl för gravida, även med foglossning.

• after eight

Jag cyklar fortfarande i vecka 27 och det funkar bra. Har du ett höjbart styre går det nog cykla länge. Det kan ju vara lite farligt att cykla när snön kommer bara.

• Blåbärsflicka

Tack för alla svar. Då vet jag att det troligtvis kommer att fungera att cykla ett tag till, men jag oroar mig lite för hur jag ska komma till jobbet sen.....när det blir snö. Men det ordnar sig! Tack o hej!

• emma

Cyklar fortfarande i V.41.
    Fast jag har dragit av på tempot.
    Cykling ska vara jättebra för kroppen när man är gravid.
    Cykla så länge det känns bra!

• HaltaLotta

Jag har cyklat till jobbet ända tills nu, v 33. Fast nu är det slut med det, för vi flyttar och det blir buss till jobbet istället.....lite väl långt att cykla 2 mil.......

Svar på tråden Cykla till jobbet - gravid!