• norpan75

någon mer med nyfödd med lågt HB?

när vi skrevs ut från BB hade hon 118 nästa dag hade hon 131 nu igår hade hon 112. Nästa vecka ska dom ta ett nytt men varför gör man ínget? Hon avnavlades i vulva så hon fick inte den där sista blodruchen från anavelsträngen. Finns det någon mer här men barn med lågt HB hon är 11 dagar.

• Svar på tråden någon mer med nyfödd med lågt HB?
  • Eldo

Min kille hade lågt blodvärde och fick äta järnmedicin. Han höll sig hela tiden på gränsen till att få blod och när han var några månader gammal (minns inte exakt) så var det normalt.

• Mosaik

hejsan, min pojke var 10 veckor för tidig och hade väldigt lågt blodvärde, han var trött och hängig och hade många apneér. han fick blodtransfusion två gånger under ett par veckor.. hans hb var nere i 60 som minst. tror inte du behöver oroa dig när det inte är jätte jätte lågt... vet att de helst inte ger blod eftersom det kan häma deras egen bildning.
    hoppas lillan bättrar på sog och att ni kan få ferromyn utskrivet(flytande järn)
    kram

• Fru Mi

Min son hade lågt Hb och fick blodransfision vid 1 mån när han låg på 86 i Hb. Jag vet inte var gränsen går innan de gör något men jag tror den ligger på under 100. Hoppas det går bra. Grattis till bebin!

• AmAnna

Vår son hade lågt Hb till följd av Rh-immunisering, när han var
    ca 2 veckor hade han 50 i Hb och fick då 1 blodtrasnfusion.
    När hb bärjade klättra upp mot 80 var faran över enl läkarna, så det ska till ganska låga värden för att nyfödda ska få blod.
    Hoppas er lilla inte sjunker mer i hb.

• norpan75

nu har vi tagit Hb påIda igen för en månad sedan va det 113 nu när hon 2 två så är det nere på 107 någon mer. eller framför allt vad ska dom ha i Hb tro??

Svar på tråden någon mer med nyfödd med lågt HB?