• clara02

Viking line el Silja line

vilken ska man välja??

jag har bara åkt med silja till helsingfors

är silja båtarna finare än viking?

• Svar på tråden Viking line el Silja line
  • Jessyelina

vart ska du åka och i vilket syfte?

Kom ut NU lilla vän!
  • Novus

Vi valde vikingline för vår resa den 28/7 till Helsingfors. Har hört bättre om dem!

• sarajazz

Silja är finare, och klientelet mer eeh...sansat. Viking ngt mer supa-rese-präglat, enormt mkt fylla o dyl med mkt unga resenärer. Upplever att Silja har fler medelålders- pensionärer - resenärer. Alltså, alla finns på båda, men JAG har i alla fall upplevt Viking som låångt mer sunkigt. Men man kan ju välja restauranger o sysselsättning som inte lockar en till den värsta klicken. Om det nu inte är den man vill åt, vill säga!

• clara02

vi ska ha båda baranen med oss..

resan på viking kostar ca 2000kr och på silja kostar den 3200kr

är de värt att betala 1200kr extra för att åka med silja??

åå va kluven ja blev nu :-s

• Theodoris

clara02; Varför är det så dyrt att åka? Det brukar ju vara mycket billigare

• clara02
    Theodoris

de är med maten på kvällen dit och hem + frukost  båda dagarna...
    kan man hitta billigare tror du? Vart isåfall?
  • Theodoris

clara; Ja du borde kunna få billigare. Om du ska åka med barnen tycker jag du ska välja Silja. Och ja det är värt att lägga 1200 kr extra om det skulle vara så.

• clara02

är de mer fylla på viking el är de därför de kanske är bättre att åka med silja??

• miLLus

jag åker alltid med silja..
    Anledning är att jag inte vill att fulla ungdommar spyr ner korridorerna, börjar bråka och för liv så jag inte kan sova..
    Och sen så har siljeline den bästa buffén.. vikinglines buffé kan inte änns mäta sig med siljas

• Theodoris

Viking känns bara sunkig. Silja har ju kanonfina lekrum till barnen och känns mycket mer fräscht.
    Ska ni åka på 48 timmars eller 24?

Svar på tråden Viking line el Silja line