• clara02

Viking line el Silja line

vilken ska man välja??

jag har bara åkt med silja till helsingfors

är silja båtarna finare än viking?

• Svar på tråden Viking line el Silja line
  • clara02

Theodoris

de blev silja line.

• Sjöstjärnan

Jag tycker att Silja är mycket, mycket bättre. Min erfarenhet är att Silja Line är lite dyrare, men väl värt det, eftersom det är fräschare, lugnare och maten är mycket godare!

• Amorella

Här är en som gillar Viking Line. (Hehe, märks det? )
    Viking Lines mat är helt överlägsen den på Silja. Dessutom är restaurangerna mycket trevligare! Så vill man ha god mat så är Viking att rekommendera!
    Åker dock gärna Silja till Helsingfors eftersom Sympa/Serenade är väldigt trevliga fartyg. Vikings Mariella är dock också väldigt trevlig.
    Till Åbo är det bara Viking som gäller. Kan inte annat än varna folk för Silja Festival som inte bara är sunkig utan också en rejäl suparbåt. Vet många 30+ som blivit avrådda av bokningen att åka med Festival.
    Att folk skulle supa mer på Vikings färjor än på Siljas är inget annat än en skröna. Jag tycker det kan vara precis lika illa hos båda rederierna - ja, nästan värre när man åker med Silja. Har ni varit ner till C-hytterna på Siljas Helsingfors-fartyg? Det är rena ungdomsgården där. Så är det inte hos Viking. Många tror också att det är "finare" folk som åker med Silja. Inte heller det stämmer. Ungefär samma slags människor hos båda rederierna - varför skulle det inte vara det?

• smurfis75

Amorella: Håller med dig fullständigt.
    Sämsta båten i Världshisorien måste vara Silja Festival, har aldrig varit med om sunkigare och tråkigare.

Och som jag skrev i tidigare inlägg, maten är mkt bättre på Viking Lines båtar, speciellt om man tänkt sig buffe.

Trevligt att höra att det finns fler som föredrar Viking, dock gör alla mina vänner det, de åker aldrig Silja heller.

• Novus

Åh, längtar till vår resa nästa fredag! Vi bokade lyxhytten, då vi har bröllopsdag! Får återkomma med hur det var

• Amorella

Novus:
    Ska ni åka Mariella eller Gabriella? Jag gillar Mariella lite bättre. Gabriella är lite mer standard, lite småtråkig. Har dock åkt Luxushytt med balkong på Gabriella en gång - så lyckat och trevligt!
    Buffén är bra ombord, men bäst är Food Garden med för- och efterrättsbordet!

• Novus

Amorella
    Det gick bara att boka Gabriella. Så det får det bli. Vi var ju lite bundna till just den helgen

• lia76

Ja hmmm vad ska man säga...
    men Viking Line har lagt in om intresse att köpa upp Silja Line
    Även Tallink har funderingar på att köpa upp dem.

• Zenobia

Jag har åkt många gånger med Viking och en 1 gång under 2 års tid har jag stött på en spya i korridoren.
    Så visst det finns men jag tycker inte Viking är så farligt.

Visst kanske Siljas båtar är lite mer lyxigare i sitt sätt. Men jag gilalr Viking och åker hellre med dom. Sen är dom billigare och har bättre taxfree på ett sätt ändå. Maten är super där också.

Svar på tråden Viking line el Silja line