• pepparkakan

ipren och amning?

Ngn som tagit ipren? Blivit rek. Ipren som hel ammar en enmånaders?

• Svar på tråden ipren och amning?
  • markattan

problemet med ipren är att det innehåller ibuprofen...det ska man inte nyttja om man ammar eller är gravid..däremot rekomenderar dom alvedon som innehåller paracetamol

• jaOmagen

de står väl på förpackningen?

• Nyckelpigan80

från fass.se:
    Går över i modersmjölk men påverkar troligen inte barn som ammas. Rådgör dock med läkare vid mer än tillfälligt bruk av Ipren under amning. 

** Pigan med sagornas vackraste lillprins som slutat sova på natten **
  • skruttis77

Det rekommenderas alvedon vid grav och amning

• BeDee

Jag har tagit Ipren någon enstaka gång då vi inte hade något annat hemma. Jag hel ammar. Men man bör ju inte äta dom regelbundet som Nyckelpigan80 skrev:

från fass.se:
    Går över i modersmjölk men påverkar troligen inte barn som ammas. Rådgör dock med läkare vid mer än tillfälligt bruk av Ipren under amning

• Madame

Jag blev rekommenderad Ipren av barnmorska och bvc-sköterska när jag hade hög feber när min son var en-två veckor gammal. På bb sa de också att man kunde ta Ipren om man fick mjölkstockning eftersom ibuprofen är inflammationshämmande.

• Inoliten

Jag fick Ipren mot eftervärkar när jag låg på BB..

• Mindra

Jag fick ipren efter mitt snitt på BB, och jag ammade. Så jag tror inte det är nån fara, för då skulle de ju inte ge det till en nybliven mamma.

• Amorella

Det går bra att ta vid amning!

Jag fick Ibumetin 600 mg på recept när jag helammade och hade gjort en rotfyllning. Man kan det enstaka gånger - t.ex. några dagar vid tillfällig värk - men man bör ju inte ta det regelbundet, alltså varje dag tills vidare. Har hört folk här på FL som fått det rekommenderat efter kejsarsnitt.

Svar på tråden ipren och amning?