• ElChiquito

en jättedum fråga ... kan man bli dålig i magen av Piggelin???

ja, det är en riktigt dum fråga ... kan man bli dålig i magen av Piggelin (isglassen) tror ni?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-18 23:14:15:
    Min tjej fick smaka en piggelin idag för första gången!!

Hon tyckte det var så gott så hon fick 2 st, en efter frukost och en efter lunch ... efter frukost bajsade hon jättemycket men sen på eftermiddagen blev hon jättedålig i magen ... det kom bara vatten tillslut ...

Jag misstänker att det var glassen eftersom det är det enda nya som inträffat de senaste dagarna ...

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-07-18 23:15:13:
    Hon är 3½ år gammal.

• Svar på tråden en jättedum fråga ... kan man bli dålig i magen av Piggelin???
  • Stjärnstopp

Ingen fråga är dum och jag kan inte ge ngt svar, men känslan säger att det tror jag knappast.

• Mynta13

Inte direkt dålig av just Piggelin skulle jag tro men kanske magen inte gillar kylan och knorrar av den? Kallt i magen kan man ju få ont av ibland.

• Jempa L

Jaaaa, du... Spontant sett nej. Det enda är väl om du har ätit jättemånga och är känslig mot något av innehållet. Halstabletter kan ju ha en "laxerande effekt vid överdriven konsumtion". Då är det väl pga sötningsmedlet i dem tror jag...

• Trakka

Piggelin vet jag inte, men av halvtinat bröd kan man bli dålig i magen. Ätit många?

• Akk76

Man kan säkert bli dålig i magen av piggelin om man reagerar på något av innehållet i den. Har du försökt med någon annan isglass?

• elmah

det tror jag

t e x om glassen smälte och de fryste den igen, så kan det bli dåligt

• ElChiquito

Min tjej fick smaka en piggelin idag för första gången!!

Hon tyckte det var så gott så hon fick 2 st, en efter frukost och en efter lunch ... efter frukost bajsade hon jättemycket men sen på eftermiddagen blev hon jättedålig i magen ... det kom bara vatten tillslut ...

Jag misstänker att det var glassen eftersom det är det enda nya som inträffat de senaste dagarna ...

• elmah

hur gammal är hon? har hon fått smaka på glass innan?

för antagligen så var glassen dålig/gammal
    eller att hon fick för mycket på samma gång
    minns att min mamma har alltid sagt när jag var mindre att inte äta glass så mycket pga att min mage inte ska bli förkyld.. hmmm alltså det kan vara kallt för magen

• ElChiquito

Jo, hon är 3 år ...

Nej, hon har aldrig ätit isglass förut. Men vanlig glass går bra.

Så det kanske blev för mycket med 2 isglassar på så kort tid ...

• elmah

jo men då är det mycket möjligt att det var för mycket på en gång

har hon ont?

• ElChiquito

Ja, hon sa att hon hade ont i magen och visade ovanför naveln (typ vid magsäcken) när hon skulle visa vart det gjorde ont ... stackars liten!! Natten har gått bra och nu avvaktar jag nästa "prutt" ...

Snacka om att jag känner mig dum som lät henne äta 2 isglassar ... Det var ju så onödigt!!

Tack för alla svar!!

• Gul13

På mig fungerar olika sötningsmedel laxerande. Kanske samma för din dotter?

• USK

piggelin e päron glass päron är väldigt lösande

• ElChiquito

gul13: jo, hon kan ju inte dricka sån "sockrfri" saft med sånt sötningsmedel ... då blir hon dålig i magen direkt ... men innehåller piggelin sånt sötningsmedel? måste kolla ...

usk: min mamma sa samma sak ... just att päron är lösande ... vi ger ju henne päron när hon är hård i magen ...

Nu har hon inte bajsat sen i tisdags ...

Svar på tråden en jättedum fråga ... kan man bli dålig i magen av Piggelin???