• Alfons22

Fråga om bröllopskostnader

Jag o min sambo funderar på att gifta oss. Hur mycket har era bröllop kostat? Har ni sparat länge?
    Nån som haft vinterbröllop? Vi funderar på att gifta oss nu i vinter...

• Svar på tråden Fråga om bröllopskostnader
  • Felicia6

Det är sååå olika vad folk lägger på sina bröllop.. Jag gifter mig den 12e o vi lägger drygt 50 000 på bröllopet, och då är inte bröllopsresan inräknad..

Vissa gifter sig för 10 000 o vissa för 100 000.. det beror på vad man vill ha för bröllop..

060812 blir jag fru till världens underbaraste!
  • Mickis74

Vi gifte oss i februari 2003....kallt, soligt och mycket snö......så underbart

Vi hade kyrkobröllop med middag och fest efteråt, 45 personer, gick på ganska precis 45,000.

• Mälaröbo

Vårt kostade ca 40 000. Vi hade ca hälften sparat när vi började planera. Sen handlade vi och sparade under året det tog att planera!!

Beror helt på vilken typ av bröllop man vill ha och hur "händig" familj man har!!

Vi hade tex buffe (både varmt och kallt) som min syster lagat, 2 av hennes kompisar slavade i köket gratis, alkoholen var inköpt i portioner, en kompis kompis var dj, klänningen var köpt begagnad, skorna var ärvda, lokalen var hyrd i skogen på vichan (2500 kr inkl sovplats till alla inbjudna)osv, osv.....

• Coursell

Vi hade stort kyrkbröllop med ca 140 gäster. Det gick på ca 55 000kr, och då var det allt inräknat. Kläder, utsmyckning, ringar, mat, all sprit, serveringspersonal, orkester osv.
    Vi åkte dock inte på någon bröllopsresa.

• Lola Jämtland

Vi gifter oss i augusti...Skulle tippa på att slutnotan landar på runt 10 tusen.

• Petra i Kattland

Vårt bröllop i maj förra året kostade nog runt 15000 kr inkl kläder (mina 3500 kr, och makens ca 1500 kr) och mat. Vi hade buffé (och hjälpsamma släktingar). Var ca 30 gäster kanske?

• danitra

Vårat bröllop gick väl på 13 000:- För allt!

DÅ bodde vi två nätter på 4 * SPA-hotell, helpension och flera behandlingar.  

Jag föll för trycket och skaffade PLUS
  • Alfons22

Åh, va olika det är... Hur länge planerade ni inför den stora dan? Hinner man fixa allt fram tills december???

• Felicia6

Alfons22, vi har planerat sedan april drygt

060812 blir jag fru till världens underbaraste!
  • Lola Jämtland

Jag friade till min sambo i påskas...o har inte lagt ner nån större energi på planering förrän nu typ...Det är långt ifrån klart men vi hinner...

Man får inte ett lyckligare liv av att lägga ner sin själ o alla sina pengar i sitt bröllop....
    Nån bridezilla kommer jag alltså aldrig att bli.....

Svar på tråden Fråga om bröllopskostnader