Fråga om bröllopskostnader
Jag o min sambo funderar på att gifta oss. Hur mycket har era bröllop kostat? Har ni sparat länge?
Nån som haft vinterbröllop? Vi funderar på att gifta oss nu i vinter...
Jag o min sambo funderar på att gifta oss. Hur mycket har era bröllop kostat? Har ni sparat länge?
Nån som haft vinterbröllop? Vi funderar på att gifta oss nu i vinter...
Vårat bröllop kostade 10 000:- utan ringar o resan
mitt bröllop gick på lite över 100,000 vi hade sparat en aning...sen fick vi ganska mkt pengar i bröllopsgåvor... så vi betala av allt utan problem...
Åh, jag blir lite pirrig!
Vi hinner ju faktiskt med att planera bara nån månad innan. Läste på en annan tråd om bröllop för under 25000 o många hade tydligen haft det o ändå inte snålat så.
Tror vi började planera ett par månader innan bara. Beror ju på hur avancerat bröllopet ska vara. Vårt var väl ganska enkelt. Men underbart så klart!
Vi hade ett vinterbröllop i november förra året.
Brölloper gick på ca 45.000 kr och då hade vi ca 20-25 gäster. ![]()
Bröllopsresa ej inräknad.
Vi planerade i fyra månader och kostnaden blev drygt 50 000 kr för knappt 50 gäster.
Då betalade vi för:
klänning, skor, smycken, vigselring, håruppsättning, bukett
hyra av hans kläder, coursage
hyra av vigsellokal, stråkkvartett, kör
limousin, festvåning med trerätters middag, tårta, kaffe med avec, personal, dukning, blommor m.m.
taxi, hotellnatt
inbjudningskort, porto, tackkort...
...typ
vårt bröllop kostade ca 13ooo kr för allt.
Vi hade ca 40 gäster..
Gifte oss tredje advent...11 dec -05
Vi skickade in papperna till folkbokföringen den 3 juli och började planera samma dag, vi gifter oss den 29 juli.
Vårt bröllop blir i kyrkan med präst, smörgåstårta och vanlig tårta i mina föräldrars trädgård.
Vi har bjudit 22 gäster (hela familjen + några få vänner).
Våra ringar går på 6000kr totalt.
Klänningen och kostymen kostar 3000kr att hyra.
Mina skor kostade 140kr på rea. Sambon hade redan finskor.
Fotografen tar ca 2000kr.
Tårtorna kostar ca 700kr.
Dryck ca 500kr (öl, cider, dricka, kaffe).
Partytältet kostar 1500kr inkl väggar.
Brudbuketten kostar 800kr.
Totalkostnad ca 14700kr.
Vi gifter oss i dec och började planera för 2v sen. Vi räknar med att det går på ca 15000:-
Hotell 4000
Mat 5000
Kläder 3000
Ring 2000
Vigselförättare 400
Vi gifter oss borgligt när vi är borta och bjuder sen familjen på middag hemma veckan efter om de inte kommer efter allihop som vi misstänker, då får vi väl bjuda på något under bröllopshelgen.
Om någon kommer på något som vi inte har tänkt på så säg gärna till...
Det beror ju på vad man räknar in i budgeten. Men vårt gick nog på 85.000 exkl bröllopsresa, men inkl allt annat.
Vårt bröllop gick på ca 10 000 o det tog 4 månader att spara bara
Utan bröllopsresan men med allt annat. Från skokräm, mjölk till kaffet och brudklänning/kostym så hamnade vi stax under 15000.
Hade ca 70 gäster men dock enbart fika med bullar, kakor och givetvis tårta.
Kan inte önska mig ett bättre bröllop.
*ler lyckligt drömmande tillbaka på det mest underbara som hänt i mitt liv*
Vi gifter oss i januari. Vi har räknat med att det kommer gå på runt 50000 för 50-60 pers. Då räknar vi in ALLT från minsta frimärke till inbjudan fram till resan.