• Alfons22

Fråga om bröllopskostnader

Jag o min sambo funderar på att gifta oss. Hur mycket har era bröllop kostat? Har ni sparat länge?
    Nån som haft vinterbröllop? Vi funderar på att gifta oss nu i vinter...

• Svar på tråden Fråga om bröllopskostnader
  • gemelli

Vårat bröllop kostade 10 000:- utan ringar o resan

• danitra
    Alfons22 skrev 2006-07-18 22:15:53 följande:
    Åh, va olika det är... Hur länge planerade ni inför den stora dan? Hinner man fixa allt fram tills december???
    Vi började planera i augusti och gifte oss i september samma år.

Kolla här så får du se bilder från vårt bröllop
    Jag föll för trycket och skaffade PLUS
  • RosaMonster

mitt bröllop gick på lite över 100,000 vi hade sparat en aning...sen fick vi ganska mkt pengar i bröllopsgåvor... så vi betala av allt utan problem...

• Felicia6
    o planeringen är ju oxå beroende på hur man vill ha sitt bröllop..
    Vill man ha med många som kanske bor långt bort, ja, då kanske man får sätta igång med inbjudningskorten snabbt, så dom hinner spara pengar om dom vill komma..
    Vill man ha en jättepopulär kyrka (om man vill gifta sig kyrkligt) så kanske man måste vara ute i god tid så ingen annan hinner före osv..
    060812 blir jag fru till världens underbaraste!
  • Alfons22

Åh, jag blir lite pirrig! Vi hinner ju faktiskt med att planera bara nån månad innan. Läste på en annan tråd om bröllop för under 25000 o många hade tydligen haft det o ändå inte snålat så.

• Petra i Kattland

Tror vi började planera ett par månader innan bara. Beror ju på hur avancerat bröllopet ska vara. Vårt var väl ganska enkelt. Men underbart så klart!

• Jessica24

Vi hade ett vinterbröllop i november förra året.
    Brölloper gick på ca 45.000 kr och då hade vi ca 20-25 gäster. Glad
    Bröllopsresa ej inräknad.

• Tigger is a she

Vi planerade i fyra månader och kostnaden blev drygt 50 000 kr för knappt 50 gäster.

Då betalade vi för:
    klänning, skor, smycken, vigselring, håruppsättning, bukett
    hyra av hans kläder, coursage
    hyra av vigsellokal, stråkkvartett, kör
    limousin, festvåning med trerätters middag, tårta, kaffe med avec, personal, dukning, blommor m.m.
    taxi, hotellnatt
    inbjudningskort, porto, tackkort...

...typ

• pippiprollan

vårt bröllop kostade ca 13ooo kr för allt.
    Vi hade ca 40 gäster..

Gifte oss tredje advent...11 dec -05

• Snuttarna

Vi skickade in papperna till folkbokföringen den 3 juli och började planera samma dag, vi gifter oss den 29 juli.
    Vårt bröllop blir i kyrkan med präst, smörgåstårta och vanlig tårta i mina föräldrars trädgård.
    Vi har bjudit 22 gäster (hela familjen + några få vänner).

Våra ringar går på 6000kr totalt.
    Klänningen och kostymen kostar 3000kr att hyra.
    Mina skor kostade 140kr på rea. Sambon hade redan finskor.
    Fotografen tar ca 2000kr.
    Tårtorna kostar ca 700kr.
    Dryck ca 500kr (öl, cider, dricka, kaffe).
    Partytältet kostar 1500kr inkl väggar.
    Brudbuketten kostar 800kr.

Totalkostnad ca 14700kr.

/Snuttarna
  • nda

Vi gifter oss i dec och började planera för 2v sen. Vi räknar med att det går på ca 15000:-

Hotell 4000
    Mat 5000
    Kläder 3000
    Ring 2000
    Vigselförättare 400

Vi gifter oss borgligt när vi är borta och bjuder sen familjen på middag hemma veckan efter om de inte kommer efter allihop som vi misstänker, då får vi väl bjuda på något under bröllopshelgen.

Om någon kommer på något som vi inte har tänkt på så säg gärna till... 

• Bonnie Tyler

Det beror ju på vad man räknar in i budgeten. Men vårt gick nog på 85.000 exkl bröllopsresa, men inkl allt annat.

• Nilla

Vårt bröllop gick på ca 10 000 o det tog 4 månader att spara bara

• Kullan från Dalom

Utan bröllopsresan men med allt annat. Från skokräm, mjölk till kaffet och brudklänning/kostym så hamnade vi stax under 15000.
    Hade ca 70 gäster men dock enbart fika med bullar, kakor och givetvis tårta.

Kan inte önska mig ett bättre bröllop.
    *ler lyckligt drömmande tillbaka på det mest underbara som hänt i mitt liv*

• lilla snuttan

Vi gifter oss i januari. Vi har räknat med att det kommer gå på runt 50000 för 50-60 pers. Då räknar vi in ALLT från minsta frimärke till inbjudan fram till resan.

Svar på tråden Fråga om bröllopskostnader