• Rödbettan

sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??

Jag fick för mig att min dator kraschade mitt under förlossningen...

Från min förlossningsberättelse:

Jag minns resten som i ett töcken. Jag skriker efter lustgas och tar mig upp i sängen, lutar mig över det uppfällda ryggstödet, jag känner att barnet är på väg ut. Lustgasen verkar fort, jag stirrar in i väggen "ANDNINGSLUFT" står det och jag kan inte slita blicken från texten. Min man börjar garva och jag lyckas fråga om jag ser konstig ut, då garvar han ännu mer. Jag får en till värk och andas in mer lustgas. Jag hör mig själv ropa "TRYCK PÅ CTRL ALT DELETE! TRYCK PÅ CTRL ALT DELETE! STARTA OM DATORN NU! STARTA OM DATORN!" Undersköterskan säger: "Elisabeth lugna ned dig". Jag tänker att det är såhär det känns att vara psykotisk, att vara en dåre som ingen förstår.
    Efter det känner jag hur barnet trycker på. Undersköterskan råkar larma på barnmorskorna och de skyndar sig in men undersköterskan säger att hon det inte var någon fara, hon råkade komma åt knappen två ggr. De förstod inte att det var på gång ordentligt...

Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??