• palmblad

sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??

Evan83: Varför skulle man inte få ha lustgas när man krystade? Det hade jag och t.o.m när jag blev sydd.
    Men vid första födseln mådde jag så illa och spydde flera ggr. Personalen bad mig att luta mig åt sidan om jag skulle spy mer, så hela sängen inte behövde bäddas om. "Skiter väl jag i. Det är inte jag som städar!" mumlade jag irriterat. Stackars personal, men de skrattade gott.

• palmblad

malinulrika: Men lustgas har de väl på alla förlossningsavd? De kan köra med olika bedövning, men lustgas brukar alltid finnas.

• palmblad

För mig gick det alldeles utmärkt att krysta med lustgas. Med nr 1 krystade jag i en timme och fick ha lustgas då med, men jag orkade inte med den då. Om man verkar ha svårt att krysta förstår jag att man prövar utan lustgas. Så kunde det ju varit för mig också. Min kropp krystade själv lustigt nog förutom de tre sista värkarna.

• palmblad

Personalen trodde nog jag var mer borta av lustgasen, för ställde frågor till varandra om mig. Jag fräste fram svaren själv.

• palmblad

ladyluck: Bra betyg i syslöjd borde nästan va en merit när man söker barnmorskejobb, haha!
    Jag skrek mot slutet av en av födslarna att de skulle söva mig. De sa att de inte kunde det. - Men hämta en som kan det då! fräste jag.

Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??