Inlägg från: Räkans mamma |Visa alla inlägg
  • Räkans mamma

sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??

När jag till slut skulle få epidural sa narkosläkaren tll mig att rulla ihop mig som en boll. Då ska jag tydligen ha muttrat "jag ÄR en boll!" Sedan stack han fel två gånger och förklarade (helt i onödan) att det gör ont när man stöter emot med nålen mot kotorna och jag hade dåligt med plats mellan mina kotor. Min kommentar ska ha varit "jo tack, det förstår jag". Till slut klagade han på att det var dämpad belysning i rummet varpå min man förslog att han i fortsättningen skulle ha pannlampa.

• Räkans mamma

Det min man tyckte var roligast var när jag hade krystvärkarna. Då stod vi på var sin sida om sängen och bredvid oss hade jag en en Mer (i kartong med sugrör) som jag tog en liten klunk ut mellan varje värk. Vid ett tillfälle råkade min man flytta på min Mer och då fräste jag med värsta Linda Blair-rösten "nej, där!" och flyttade tillbaka den ungefär en centimeter närmre oss. Jag vet att jag i det ögonblicket var övertygad om att jag skulle avlida om den stod längre bort för då skulle jag aldrig hinna dricka mellan värkarna...

• Räkans mamma

Under min evighetslånga förlossning (52 timmar) blev vi utskickade på promenad vid ett tillfälle för att få mina kraftiga värkar att komma tätare. I hissen på väg ner till utgången läser jag "steriliseringsenhet" på informationstavlan och säger glatt till min man:
    "Nästa gång vi kommer hit, ska du dit!"
    ...och får direkt vrida upp TENS-apparaten igen. (ja ja, somliga straffas direkt...)

• Räkans mamma

Erita: "rädda Wiily" !!!!! Gud så gulligt och jisses vad skoj...

• Räkans mamma

tomas och alex: läste jag rätt? Fick du en liten kille i måndags? STORT GRATTIS!!!

Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??