• Maria84

sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??

Det jag kommer på för stunden är detta, inte så kul kanske...

Men jag hade inte sovit på nästan 2 dygn och knappt ätit nåt på 1 dygn heller när jag kom till förlossningen. Jag var bara öppen 4 cm när vi kom in så det blev till att vänta länge innan det hela kom igång ordentligt med hjälp av dropp. Men när jag satt där på sängen sen, några timmar innan sonen kom ut, så satte jag mig upp och skulle gå ut därifrån..
    "Jag orkar inte längre, jag vill hem och sova", " Jag vill inte vara kvar här längre, jag går under" Sambon hade ganska kul åt detta, lätt att gå hem när man ska föda barn
    Men jag var så jädrans trött!! Och vad arg jag var på två av barnmorskorna, inte så mycket att jag visade det för dem men sambon fick allt höra det sen när de gick ut..
    "Jag hade inte så ont så jag kunde allt röra på mig sa de" Vad i helsike visste de om det?!
    "Ät lite så du får lite energi" Jag kunde ju för tusan inte äta nåt för jag fick upp det lika fort. Sa några välvalda ord några andra gånger också efter att de hade gått ut

Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??