• malinkat

sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??

Inget direkt jätteskojigt kanske, men i slutet av förlossningen när jag var riktigt trött och hungrig, pratade jag bara om hur jag längtade efter te och macka. Till sist frågade barnmorskan om jag inte också längtade lite efter vår bebis... ;o)

• malinkat

Hihihi, jag skulle verkligen vilja föda fler barn, det är ju underbart! Men det får räcka med två...

När min dotter skulle födas, kom krystvärkarna som en överraskning, ingen var riktigt beredd. Jag och maken höll på att försöka äta lunch när värkarna tilltog, och vi kallade på sköterskan. Efter ett tag skulle hon försöka hjälpa mig att lägga mig på sidan så jag kunde vila (för det var ju låååångt kvar och satan vad ont det gjorde) och då slog det till. Jag skrek till maken att öka elen i TENSEN och så sög jag i masken, sköterskan sprang ut och hämtade BM och BM-student.

När jag så ligger där, fullt upp med att krysta, lägger studenten (som för övrigt var fantastisk) en hand på mitt ben och frågar lungt; "Malin, hur skulle du vilja föda?"
    "Inte faan vet jag, skrek jag, jag håller ju påååååå! Flytta inte på mig!!!"
    Nästa fråga var "Jag måste klippa upp dina trosor nu, ok?"
    Eehhh, njae, jag vill nog helst behålla dem på Eller?
    Sen hörde jag BM viska till maken "Tror du vi kan flytta på henne (låg på sidan, kanske inte i helt rätt position) Maken svarade bestämt att det trodde han inte var en bra idé, så jag fick ligga kvar. 5 min senare ungefär var hon ute

• malinkat
    Louvre skrev 2011-02-20 21:50:45 följande:

Undersköterskan gjorde en.

När jag ansåg att det var dags för lustgas så tryckte jag på knappen och en undersköterska kom in, hon ville se när jag hade en värk och ställde sig mitt emot mig och tittade. Jag sa "här kommer en värk" och andades lite ansträngt några andetag och hon sa "nej vännen, det är nog bäst att spara den tills den verkligen behövs". Ok, sa jag och hon gick. Efter några minuter kom hon in igen med maskinen och bad om ursäkt för hon visste inte att jag var öppen 7 cm, haha... som om hon skulle kunna mäta smärta genom att "titta på mig"

Vi fick lära oss på föräldrarutbildningen att vi skulle "ta i lite extra" när vi ringde till BB, om vi verkligen ville komma in dvs. Och det stämde - de ville inte alls att jag och mina extremt oregelbundna värkar skulle komma in, för det var låååångt kvar. Till sist ringde jag och ajajaja ojojojade mig lite om att de ändå gjorde ont, trots att de inte var regelbundna. Fick komma in med "varningen" om att jag kanske skulle få åka hem igen. Var 6 cm öppen......
  • malinkat
    Puma87 skrev 2011-02-22 21:57:11 följande:
    Juste narkosläkaren som skulle sätta ryggmärgsbedövningen på mig han inte göra det då jag under tiden han rengjorde min rygg fick krystvärkar. Han hade då redan hunnit öppna alla förpakningar så när han blev "utkastad" då det inte fanns något där för honom att göra sa han "jaha så kul var det och nålen är ju bara att kasta, nu får du ha ont ist, du skulle bett om mig tidigare"
    Jag minns inte detta men min mamma hade anteknat detta då hon ansåg att detta var en högst olämplig kommentar.
    Men gu så plumpt! Som att du skulle veta att du snart skulle till och krysta...... När jag började krysta med nr 2, satt vi just och åt lite lunch, fick ondare och ville lägga mig lite - för det var ju låååångt kvar. Tjena hej!
Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??