sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??
Min barnmorska försökte få mig att andas, för det va något som imin värld, hög på lustgas va helt sekundärt. Varför skulle jag andas för?? tyckte jag(fick för mig att andas jag gör det ont), Hon säger till mig med bestämd röst att jag måste andas, min sambo får panik jag börjar bli lila i ansiktet, varpå bm säger med MYCKET bestämd röst DU MÅSTE ANDAS!!!
Jag börjar nästan gråta och drar ett andetag. När hon lämnat rummet blir jag nojjig och ledsen för att jag får för mig att bm hatar mig, detta är bm som förlöser mig en halvtimme senare,
Hon fick fånga min dotter i luften då hon kom ut på typ två krystvärkar och allt hon säger är : oj då!
När jag föddes va jag ganska ihoptryckt och min mamma brukar säga att jag hade huvudet direkt på axlarna, alltså ingen hals. Så innan jag fick upp min bebis på magen så frågar jag förskräckt: "Har den hals???"
Bm kollar konstigt på mig och konstaterar att: "Ja det har den, men vill du inte veta vad det blev?"
"ja jo det förstås" svarar jag lite nonchalant.
Sen fick jag för mig att jag kunde vråla bäst jag ville i lustgasmasken då ingen kunde höra mig när den va över munnen. man blir oerhört logisk av lustgas :)