• Semlan9

sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??

Haha, shit vilken rolig tråd! Själv hade jag under ngn timma ett jobbigt och stillastående värkarbete, så jag bestämde mig att ta EDA även fast jag varit skeptisk innan. Precis innan läkaren lägger den börjar jag spy rätt rejält och skakar av frossa. Jag har fått dropp i ena armen och en blodtrycksmätare i den andra, mellan benen har de skruvat fast en tråd till bäbisens huvud. På ngt vis ser jag mig själv utifrån med trådar, frossa och spya och börjar skratta. De andra i rummet undrar nog om jag blivit alldeles galen. När edan är lagd känns det fantastiskt och jag snyftar fram att det var den underbaraste present jag någonsin fått. BM frågar om inte barnet också är det kanske? Eh jo... Men h*n har ju inte kommit än. Under krystarbetet blir jag jävligt förbannat på personal och sambo som inte fattar att jag kommer att dö om jag tar i mer. Tillslut ryter jag till sambon att han får hålla käft, och att det skulle ju vara jävligt bra om vi kunde byta plats så han fick känna själv. Till en bm skriker jag argt att hon ska släppa mitt ben NU! Vilket hon snällt gör. Mitt emellan en värk somnar jag till och personalen skrattar lite åt mig medan jag inte förstår alls vad som hänt. Radion har stått på under hela förlossningen på typ 10h och jag har räknat ner till att morgonpasset i P3 ska börja, precis när det är dags blir det även dags för mig att krysta, kommer ihåg att jag tyckte det var väldigt olägligt. Jag som hade väntat så länge på att få lyssna!

Svar på tråden sa ni något kul eller gjorde ni någon "tabbe" under förlossningen??