• Lum

skitmens!

Nu har den kommit igen, skitmensen! Att det aldrig ska gaa! Saa här laang tid skulle det ju inte ta! Jag börjar tappa taalamodet! Varför faar inte vi bli föräldrar? Är det fel paa oss?

• Svar på tråden skitmens!
  • SizziSonny

asså,precis så kände ja me!!okej,vi höll bara på ett halvår,men de halvåret va långt för mig! ja ville inget hellre än att bli me barn,ja trodde att ja inte kunde! va nästan säker på att ja inte kunde! denna månaden var ja säker på att ja skulle få mensen,men fick den inte,blev som en chock!!ge inte upp! hur länge har ni försökt?
    läs om olika tips man kan göra för att de ska bli större chans!vi provade nya saker denna månaden,o de va då de gick...
    Lycka till,de kommer en vacker dag!!=)

• Vill bli fler

Hur länge har ni försökt??

• Andrundrun

Känner igen mig! Vi misslyckades på 9:e försöket idag. Mensjäveln kom 2 dagar innan BIM.

• godisfia

Suck. Jag fick också mens idag. Fyra dagar för sent, snacka om att jag byggt upp hoppet. Jag börjar också tvivla på att det någonsin kommer att gå, vad är det vi gör för fel?!

Samtidigt som jag vet att det inte är någon bråtska är det inte kul att misslyckas varje månad, för det känns lite som ett litet misslyckande. Elfte försöket, here we come!

suck

• Lum

Det här är 14.e maanaden. Jag börjar verkligen tro att det är naagot som inte stämmer nu...

Vad traakigt för dig Andrundrun! Min började ocksaa naagra dagar för tidigt.

I början var jag hur avslappnad som helst, men nu börjar jag paa att bli ganska orolig. Försöker haalla mig lugn, men det gaar inte alltid

• Lum

Vad jobbigt godisfia att mensen kom försent. jag kan faktiskt varlite tacksam att den kom för tidgt för mig,saa att jag inte han bygga upp naagra förhoppningar!

• godisfia

Nä, det är bra när det kommer i tid för då hinner man inte fantisera iväg. Än om det är lite trevligt att tänka "tänk om", så är det ett ganska platt fall när man trillar ner.

Jag känner mig emellanåt väldigt avslappnad och lite go with the flow, men det är svårt. Särskilt när mensen närmar sig. Nu har jag ju tappat min regelbundenhet också, typiskt!

Men vad ska man göra...?

• Lum

Ja, det är ju inte mycket man kan göra, och det är väl det som är saa frustrerande. Att ha saa lite kontroll över naagot som är saa viktigt för en.

• LillaAnna72

Lum: Förstår dig precis. Är också inne på vårt 14:e försök och har bim den 24-26 (alltid 26 eller 28 dagar mellan)
    Hatar när jag börjar känna att den är på gång...
    Bara att ta nya tag och försöka igen!

Har ni sökt hjälp? Det har vi och utredninge visar inget fel på någon av oss. i höst ska vi testa insemination... spännande! Funkar inte det så står vi redan i kö för ivf på Huddinge!

• Andrundrun

Jag har ett fel på mig. Så det känns skönt att redan veta. Men jag blir "behandlad" så det ska inte vara problem att bli gravid. Men men...

• godisfia

Hur går insemination till? Som det låter?

• Lum

Vi har inte sök hjälp än och kommer nog att vänta ett litet tag till innan vi gör det. Jag tror att jag skulle bli väldigt stressad av det och föredrar att ge det naagra maanader till. Samtidigt börjar jag känna att dt skulle vara skönt att veta vad som är fel.

Jag är ganska rädd för att hela den här karusellen ska börja tära paa vaart förhaallande. Jag märker att jag tänker mer och mer paa det och att det bitvis kan bli ganska spännt mellan oss när det gäler det här. har ni andra naagra erfarenheter av det här?

• godisfia

Denna gången sa min sambo att han tyckte att det blivit lite mekaniskt. Det var första gången vi testade med äl-test, så när det väl blev positivt blev det mer verkstad än mysigt. Men nu idag när vi kom fram till att det inte blev något sa han att vi får kämpa vidare. Jag frågade om "det mekaniska" men han sa att det inte var någon fara. Det är ju bara vid "ett" tillfälle under månaden. Men visst, det känns. Innan var man ju inte ledsen och nedstämd en gång i månaden med reglbunda intervall. Men jag förstår vad du menar. Jag vill helst bara släppa det ett tag, men det kan jag inte.

• godisfia

Jag kan tillägga att min bitterhet mot alla gravida dock vuxit något exponintiellt. Och det känns lite jobbigt. Vill inte vara dum mot andra...

• Lum

Jag är lite rädd för just det där mekaniska, att vi till slut bara ska ha sex för barnproducerandets skull.

Jag kan känna igen det där med bitterheten. Förr blev jag glad när jag saag gravida eller föräldrar med samm barn,men nu blir jag ofta ledsen istället. Det är svaart att kontrollera sna känslor ibland!

• Barbabok

Fick också mensen idag, och så ont att jag var tvungen att sjukskriva mig. Ipren funkar men dom ska man ju itne äta om man vill bli gravid så jag har sovit bort smärtan. Suck.
    Nya tag, vidare till försök 7.

• SizziSonny

ja försökte jättelänge,men ja läste om vissa bra knep man kan göra...skriv om ni vill veta hur vi gjorde så de funkade:)

Svar på tråden skitmens!