• Finta

V 18 - Ont i magen och mensvärk

Hej

Är i vecka 18 (17+0) och har sedan i helgen haft rätt så ont i magen + stark mensvärk som hela tiden kommer och går. Ibland sitter det i rätt länge. Detta kommer särskilt då jag stressar eller håller igång mycket. Alltså, det gör rätt så ont... inte som den tidigare växtvärken...

//Finta

• Svar på tråden V 18 - Ont i magen och mensvärk
  • delifi2

kan d inte vara sammandragningar då?

dom ska inte göra ont men kännas

• Babette

Har upplevt samma sak, är också i vecka 18.
    Trodde att det va växtvärk? Bebben växer ju ganksa så fort nu, och likaså livmodern.

• mamma79

Blir magen hård mär det gör ont?
    Gör det ont bak i ryggen?

• Finta

Ibland går det som ett brett band från ryggen och fram under naveln och sedan ner mot blygdbenet... men oftast kännas det som om det sitter en sugpropp över hela magen... Hmm...svårt att förklara.... BM trodde att det var urinvägsinfektion men det kommer ju mer då jag stressar eller rör på mig mycket...

• Vilda

Jag hade så en hel del vid den tiden, rejäl malande mensvärk i mage och runt ryggen, vansinnigt oroande men helt normalt enl. min bm och bebben sprattlade så fint på ULet, allt är helt säkert i sin ordning, det växer så det knakar :)

• mamma79

Låt din BM göra en urinodling så vet ni om det är urinvägsinf. Isåfall får du penicillin och då blir det bättre fort.

• jordnöten

Känner igen det där....Min barnmorska sa att det var sammandragningar, och att det är ofarligt så länge det bara kommer någon gång ibland. Det är tydligen vanligast att de kommer när man är i full fart med något, och är kroppens sättt att tala om för dig att du ska varva ner, och att det släpper ganska snabbt efter att du vilar. BM sa också att sammandragningarna är kroppens sätt att hålla kvar fostret i kroppen när man stressar och har sig...

• sisley

Åh, vad skönt att jag hittade den här tråden. Jag har precis likadana symptom som ts och jag vet att det inte är sammandragningar. Jag tolkar det som om magen börjar växa på allvar och att det är helt naturligt att det gör ont. Bebisen sparkar och har sig så jag vet att h*n mår bra. Men visst är det jobbigt att ha ont, nästan hela tiden. V 18+5.

Svar på tråden V 18 - Ont i magen och mensvärk