Jag blöder hela tiden av mina minipiller!!!
Ska jag sluta med DEM??
Jag har blödit, småblödit, varje dag i 2 eller 3 veckor, haft riktig mens 2 gånger med kraftiga blödningar, liknande svamp, men de har försvunnit då mensen slutat
Ska jag sluta med DEM??
Jag har blödit, småblödit, varje dag i 2 eller 3 veckor, haft riktig mens 2 gånger med kraftiga blödningar, liknande svamp, men de har försvunnit då mensen slutat
Vad konstigt att många mår så dåligt av sina minipiller. Är det bara 1 här som det fungerat bra för?
I början när man äter mini-piller kan det bli så att man blöder hela tiden, men det brukar stabilisera sig efter en tid. Ge det en månad till och se hur det blir (om du står ut). Är det fortfarande samma sak efter en månad så be om att få en annan sort och se om dom funkar bättre!
Från en fd. mini-pillerknaprare.
Va äre för minipiller??
Jag äter exlutena o har gjort ett par år, 4-5 kanske... i början var det lite kaos, men det var jävligt lite.
Efter ett par månader försvann mensen helt, den kan komma tillbaka om jag glömt pillrena ngn dag, det är ju så jävla känsligt verkar det som...
men ska du inte prova att byta till ngt annat märke?
Har oxå ätit minipiller i många år då jag inte kan äta vanliga p-piller och den första sorten jag åt gjorde så att jag blödde mr eller mindre hela tiden. Bytte då sort till follistrel ,vilka funkade mycket bättre Hade nån små blödning den fösta månaden men sen blev det bra. Man måste oftast prova sig fram till rätt sort då dom olika sorterna passar vissa bättre än andra.
Jag blödde konstant i 3 månader av dom så jag var tvungen att sluta...
Vad är det för minipiller ni pratar om? Jag har börjat äta minipiller sedan en vecka tillbaks?! Jag har iof inte fått min första mens än men bm sa att jag kunde börja iaf då det inte skulle finnas nån där som kunde sätta in spiral då hon gått på semester nu.
Min dotter får ju min mat än så då fick det bli minipiller.
Jag äter iaf cerazette..
jag får mens hela tiden o blöder väldigt mkt... nu har jag iofs glömt att ta med mig pillerna till stugan, flera mil hemifrån, o mensen satte igång... nu får jag väl skylla mig själv
jag har ätit minipiller förut.. av sorten Cerazette.. slutade dock med dom då jag mådde så dåligt av dom... blödde i ca 8 månader med max några dagar/nån veckas uppehåll då & då...
Varför inte låta kroppen vara ifred från hormoner och använda kondom istället?
jag käkade mini-piller, brukar väl vara så att det stabiliserarsig efter ett tag.
jag gav det mer än ett år. och allt vände till tvärtom.
blödde varje dag, och var utan mens 5 dagar/månad
käkade cerazette
Jag åt Cerazette i sju månader och slutade aldrig blöda. Jag fick höra av min BM att det vanligaste är att det stabiliserar sig men att det kan bli så att man blöder jämt. Jag stod inte ut i mer än sju månader och gick tillbaka till p-piller trots nackdelarna med det. har bytt sorter hit och dit så nu stänkblöder jag med p-piller också, men inte lika mycket som med minipiller.
Kådis:
jag är allergisk mot latex...
Det finns pessar gjorda i silikon utomlands.