• LaFontaine

Feber efter tandutdragning

Sambon min opererade/drog ut en visdomstand igår och har idag nästan 38 graders feber. Vet någon om det är en vanlig komplikation eller om han bör gå till doktorn imorgon bitti (vilket jag försöker få honom att göra).

Skulle bli jättetacksam om någon vet någonting om det här.

• Svar på tråden Feber efter tandutdragning
  • Paincake

Ring sjukvårdsupplysningen och fråga, det låter onekligen lite skumt.

Lycka till!

• LaFontaine

Jag skulle gärna göra det om inte sambon hävdar att det inte är någon fara. Det är det säkert inte heller, men eftersom jag själv har ett litet hjärtfel är jag väldigt nojjig över alla andra.

• Ida 84

Lite sent svar kanske, hur går det med han?

Det _kan_ ju blivit en infektion i hålet efter tanden. När jag skar bort en bit tandkött så sa min tandläkare det att det kunde bli så och fick man feber så skulle man åka in igen för att få penicillin (hon valde att inte skriva ut det direkt då såret var litet på mig), men konstigt att de inte informerat honom om sånt.

• LaFontaine

Ida: han mår lite bättre idag i alla fall. Envis som han är vägrar han gå ner till vårdcentralen 400 meter hemifrån Eftersom det är lite bättre hoppas jag han kan vänta till måndag, hittade internetsida för Östergötlands folktandvård som skrev att en lite feber ett par dagar efteråt är ganska normalt. Är han inte feberfri på lördag tvingar jag handgripligen in honom för antibiotika.

Tack för svaret!

Svar på tråden Feber efter tandutdragning