Han har kysst en annan tjej...(långt)
Trodde aldrig han skulle göra så. Men det värsta är att han ljugit om det i flera månader!!
Vi har varit tillsammans i drygt två år och har ett barn på nu åtta månader. Han jobbar på annan ort och är borta flera dagar i taget, och hemma ett par dagar. I början av våren gick han en utbildning då han var borta en vecka i sträck vid två olika tillfällen. Jag tyckte att det var jättejobbigt att han var borta så länge, och vi bråkade en del på telefon eftersom jag tyckte att han kopplade bort mig och barnet helt, medan han tyckte att han måste få chansen att umgås med sina arbetskamrater då hanär på kurs. Jag tyckte att när hans arbetsdag är slut så måste han hjälpa mig, även om det bara är genom att prata i telefon med mig en stund på kvällen.
När han kom hem efter första kursen ringde det en tjej till hans mobil flera gånger. Jag frågade om det men han sa att det bara var en arbetskompis och att det absolut inte var något mellan dem. Jag såg några foton från kursen och hon klängde på honom på korten men han sa att de bara var kompisar. Jag hörde aldrig mer något om henne.
För två veckor sedan ringde hon igen på hans mobil. Jag blev förvånad och det kröp fram att de brukar ringa varandra flera gånger i veckan, fast bara när han jobbar och han säger aldrig det till mig. Efter en del bråk erkände han att de under de två utbildningsveckorna legat och kramats i sängen varje kväll! Han hävdade att de inte kysst varandra eller tafsat, utan bara kramats vänskapligt och pratat. Jag blev jätteledsen och ville att han skulle sluta ha kontakt med henne. Han vägrade eftersom de tydligen är så bra vänner.
Jag vill dock inte ge upp mitt förhållande för en sådan sak så jag försökte börja komma över det men pressade honom nu ikväll och han erkände att de visst kysst varandra och tafsat en del.
Jag tycker inte att det är okej. Men jag tycker att det är helt jävla oacceptasbelt att han ljuger så mycket och under så lång tid, och inte ens kan erkänna själv när han gjort bort sig. Han var ju inte ens full. Och så först en gång i en hel veckas tid. Sen kom han hem till mig och ljög. Och sen samma sak en gång till! Och han hade inte tid att trösta mig i telefon när allt var jobbigt med barnet, men han hade tid med henne.
Vad gör man nu? När slutar det vara han som är en idiot som gör så mot mig och istället jag som är en idiot som låter honom göra så mot mig? Hur reder man ut nåt sånt? Jag har aldrig haft det såhär förut.