• Anonym (sviken)

Han har kysst en annan tjej...(långt)

Trodde aldrig han skulle göra så. Men det värsta är att han ljugit om det i flera månader!!

Vi har varit tillsammans i drygt två år och har ett barn på nu åtta månader. Han jobbar på annan ort och är borta flera dagar i taget, och hemma ett par dagar. I början av våren gick han en utbildning då han var borta en vecka i sträck vid två olika tillfällen. Jag tyckte att det var jättejobbigt att han var borta så länge, och vi bråkade en del på telefon eftersom jag tyckte att han kopplade bort mig och barnet helt, medan han tyckte att han måste få chansen att umgås med sina arbetskamrater då hanär på kurs. Jag tyckte att när hans arbetsdag är slut så måste han hjälpa mig, även om det bara är genom att prata i telefon med mig en stund på kvällen.

När han kom hem efter första kursen ringde det en tjej till hans mobil flera gånger. Jag frågade om det men han sa att det bara var en arbetskompis och att det absolut inte var något mellan dem. Jag såg några foton från kursen och hon klängde på honom på korten men han sa att de bara var kompisar. Jag hörde aldrig mer något om henne.

För två veckor sedan ringde hon igen på hans mobil. Jag blev förvånad och det kröp fram att de brukar ringa varandra flera gånger i veckan, fast bara när han jobbar och han säger aldrig det till mig. Efter en del bråk erkände han att de under de två utbildningsveckorna legat och kramats i sängen varje kväll! Han hävdade att de inte kysst varandra eller tafsat, utan bara kramats vänskapligt och pratat. Jag blev jätteledsen och ville att han skulle sluta ha kontakt med henne. Han vägrade eftersom de tydligen är så bra vänner.

Jag vill dock inte ge upp mitt förhållande för en sådan sak så jag försökte börja komma över det men pressade honom nu ikväll och han erkände att de visst kysst varandra och tafsat en del.

Jag tycker inte att det är okej. Men jag tycker att det är helt jävla oacceptasbelt att han ljuger så mycket och under så lång tid, och inte ens kan erkänna själv när han gjort bort sig. Han var ju inte ens full. Och så först en gång i en hel veckas tid. Sen kom han hem till mig och ljög. Och sen samma sak en gång till! Och han hade inte tid att trösta mig i telefon när allt var jobbigt med barnet, men han hade tid med henne.

Vad gör man nu? När slutar det vara han som är en idiot som gör så mot mig och istället jag som är en idiot som låter honom göra så mot mig? Hur reder man ut nåt sånt? Jag har aldrig haft det såhär förut.

• Svar på tråden Han har kysst en annan tjej...(långt)
  • fitforfight

Allt blir ju givetvis lite svårare när ni har barn tillsammans.
    Jag har alltid lyckats hitta idioter som varit otrogna mot mig och mådde jättedåligt.

Men sen ändrade jag tankesätt...

Om någon är otrogen mot mig nu så är det hans förlust,han vet inte vad han går miste om.

Vet du om han fortfarande träffar den här tjejen?

• Älskarlivet

Hade ni inte haft barn hade mitt råd varit att lämna honom direkt.

Nu har jag själv inga barn så jag vet inte hur det är men jag kan tänka mig att du/ni behöver tänka igenom detta.

• Anonym (sviken)

Skulle du räkna det som otrohet alltså? jag är så osäker, jag tycker att det är det men han säger att han inte tycker det, och att han aldrig skulle kunna vara otrogen mot mig. Så jag fattar inte riktigt vad han menar, om han tyckte att han inte gjorde något fel, varför hymlade och ljög han då?

Jag vet inte om han träffar henne men jag antar det de jobbar ju på samma ställe (inte så de träffas varje dag på jobbet men ibland.) Han vägrade ju lova att inte ringa henne heller, han säger att han inte vill fölora henne som vän.

Jag känner mig så dum, jag trodde verkligen aldrig att han skulle göra nåt sånt! En mycket stor del av mig vill bara glömma bort och förlåta och låtsas som ingenting. Är jag en stor idiot om jag gör det? Jag orkar liksom knappt tänka på det, och jag känner inte att jag skulle orka lämna honom ändå...

• Anonym (fy)

Hade han erkänt från början hade jag kanske kunnat förlåta, men han ljög gång på gång, hur mycket respekt kan han ha för dig då?

• Älskarlivet

Han har haft sin tunga i hennes mun.
    Hon har haft hennes tunga i hans mun.
    Dom har smekt (tafsat) på varandras kroppar och då antagligen fått stånd.

Kallar han inte det otrogen?
    Det gör jag!

Sen är det lätt för mig att säga att jag hade slängt ut honom...Inte så lätt när man väl är i situationen. Svårt att råda.

Spelar ju lite in om han är ångerfull osv....

Förlåt om dom första raderna lätt tuffa!Fundersam

• Harlots House

Självklart är det otrohet! Be honom välja eller dra, eller se till att ni tar tag i det tillsammans. Oavsett barn kan man inte stanna hos någon som beter sig som skit.

We caught the tread of dancing feet,We loitered down the moonlit street....
  • Anonym (sviken)

Nä jag tycker oxå det.... jag kan fatta att han har en flört på sitt jobb, så kan det bli. Jag kan tillochmed fatta att han hamnade i en kram-situation EN gång. Men så många gånger...och att han LJÖG om det. Så länge och så många gånger. Jag fattar inte varför heller, när han nu väl erkände att de kelades, varför sa han inte att de kysstes oxå? Det blir som att bara dra ut på tortyren, att erkänna lite, lite i taget. Hur ska jag veta när bekännelsen är slut på riktigt?

• Linsen

Om du anser att han gått över gränsen för vad som kan tolereras i ett förhållande är det dags att du sätter ner foten och talar om detta.
    I mina ögon är hans beteende inte acceptabelt och synnerligen misstänkt då han vägrar släppa kontakten med henne. Om han var det minsta rädd om ert förhållande skulle han sluta ha kontakt med henne genast - men det förutsätter att han vet att han ligger risigt till och det är bara du som kan tala om det för honom. Själv verkar han inte ha nån koll och behandlar dig sanslöst respektlöst. 

• ViHi

Säg till honom att va bra då, då kan jag sticka ut på krogen och hångla upp någon i helgen och så kan du vara hemma med bebisen, eftersom att det inte är otrohet så kan han ju inte ha något att invända

• Harlots House

Det kan du inte veta. Det är hela grejen; det handlar om att lita på varandra. Om förtroende. Ska ni fortsätta ha ett förhållande krävs dels att han jobbar som 17 på att du ska lite på honom igen och dels av dig att du orkar bygga upp ny tillit till honom. Utan det kan du inte leva i ett förhållande om du har någon som helst självrsepekt. Var stark!

We caught the tread of dancing feet,We loitered down the moonlit street....
Svar på tråden Han har kysst en annan tjej...(långt)