• Magic1

Bröllopstips!!!

Jag skulle bli jätteglad om jag kunde få tips på roliga spex och sånger till en väninnas bröllop. Alla förslag är varmt välkomna och speciellt om du/ni har sången till ljusen som gästerna skickar fram till brudparet. Jag hittar den inte! Jag har letat överallt känns det som. Men som sagt, jag behöver massor av andra roliga ideer & sånger! TACK för hjälpen!

• Svar på tråden Bröllopstips!!!
  • Sallisen

Var med om en rolig grej på senaste bröllopet jag var med på. Under en paus gick en tjej runt till många tjejer bland gästerna och gav dem en penna. Hon sa bara att "när jag säger till så går ni bara med pennan till ett annat bord, ni behöver inte säga nåt".

Efter ett tag gick hon upp på scenen och sa att hon minsann visste att brudgummen haft många tjejer som brevvänner. "Kan alla bland gästerna som varit brevvän med brudgummen vara vänliga att ge honom en penna som tack"... varpå alla vi tjejer som fått en penna gick med dem till honom....... :) Vi blev väl ca 20-25 stycken! Haha, oj vad vi skrattade!

Efter ett tag gick en man upp på scenen och sa att han minsann hört att bruden också haft en brevvän... "finns han i publiken?" Och jodå, in från en sidodörr kommer värsta fula gubben (en av gästerna, utstyrd i höknäsa och hemsk peruk och nån ful rock). Han gick fram till bruden och gav tillbaka en penna.

:)

• AnnaKarin79

min morbror hade gjort ett roligt tal på vårt bröllop. han hade skrivit ett tal, där det var som om jag hade skrivit ett brev till honom om mig och min mans förhållande, saker jag gjort när jag var liten som jag 'inte ville han skulle ta upp i talet' osv osv. mkt skratt blev det!

tillägg kanske är att han gillar att hålla tal och att skriva dem. men det var en mkr rolig grej tyckte jag.

• Magic1

Hi hi, tack för tipset!

Det finns en liknande där man delar ut några nycklar till de manliga gästerna och en nyckel till brudgummens mamma. Sen ber man att alla män som har en nyckel som gått till brudens hem resa sig upp och återlämna dem och sist ber man att de kvinnor som har en nyckel till brudgummens hem ställer sig upp. Enbart hans mamma med andra ord.

Jag har bara läst om den men inte varit med om den.

• emla

Känner du brudens föräldrar? En rolig grej är när någon intervjuat föräldrarna om vad som helst, spelat in intervjun och sen byter ut frågorna. Tex: "Vad tycker ni om det här som händer i Libanon?" Svaret blir förmodligen något i stil med "Det är verkligen fruktansvärt." På bröllopet presenterar man sedan intervjun och säger att man frågade brudens föräldrar vad de tycker om brudens sätt att köra bil, och spelar sedan upp svaret. Har man bra fantasi kan det bli riktigt roligt.

• Magic1

emla: Vilket roligt förslag, jag ska försöka att komponera ihop något ikväll redan. Största problemet blir nog att hitta en bandspelare med inspelningsmöjligheter........

Tack för tipsen ni andra - kom gärna med fler!

• Julienne

På vårat bröllop hände detta; Jag (bruden) fick meddelande att det var nåt problem i köket. Så fort jag försvann skrek de att alla tjejer skulle springa fram och ge brudgummen en avskedskyss. Och sen tvärtom. De lurade iväg maken med nån nödlögn och då kastade alla karlar sig över mig.

Vi fick äta kolasnöre från var sin ände för att mötas och kyssas i mitten.

Vi fick också slå in ett paket med ena handen bunden bakom ryggen. Så jag använde min höger och han sin vänster och så slog vi in paketet tillsammans.

• Magic1

TACK för allas svar, men saknar fortfarande den speciella sången som man sjunger då de brinnande ljusen skickas fram till brudparet.

Ingen som minns eller vet vilken det är och hur jag får tag på den? SNÄLLA!

• aragon

Magic 1

Jag har sjungit olika sånger när man för ljusen fram till brudparet....på vårt bröllop hade vi en sång med melodin "blott en dag" en psalm...så vilken menar du????

Älskar mina bonusbarn och min man
  • Magic1

Ärligt talat så minns jag inte exakt hur texten var men den var omgjort just för detta ändamål. Det var med andra ord inte en "vanlig" text.

• aragon

Finns så många olika varianter..ska kolla runt lite här hemma och återkommer..dock kanske inte ikväll

Älskar mina bonusbarn och min man
  • Mazarinen

Det kan kosta pengar att få dansa med bruden eller brudgummen. Så den som vill dansa med någon av dem får betala en slant. en Tjuga kanske.
    Jag var på ett bröllop där de gjorde så och det blev rena rama huggsexan
    Brudparet fick köpt var sin cyckel för pengarna!!

• Magic1

Mazarinen: Vilken bra idé! De ska ju åka på bröllopsresa så småningom så då kan ju dessa pengar gå dit! Kul!

aragon: Jag väntar med spänning....... Gulligt av dig om du kollar upp!

Svar på tråden Bröllopstips!!!