• Muskot

Ta bort polyp i livmodern - hur lång väntetid i Stockholm?

Igår var jag på äggledarspolning på Ultra-Gyn i Stockholm och fick veta att jag verkar ha en polyp i livmodern, fast den såg inte riktigt ut som de brukar. Men det kan vara en orsak till att vi inte blir med barn efter snart två års försök.

Läkaren som gjorde undersökningen sa att han ska skriva i sitt provsvar till min gynekolog som gör barnlöshetsutredningen att han rekommenderar en hysteroskopi, alltså att man går in med en liten kamera och kollar, och skrapar bort polypen om det nu är en sån.

Och nu till själva frågan - är det nån av er som har en aning om hur länge man kan få vänta på en sån operation i Stockholm?

• Svar på tråden Ta bort polyp i livmodern - hur lång väntetid i Stockholm?
  • Miss Gul

Var länge sedan du skrev, kanske du redan fått svar ngn annanstans...

Hursomhelst, jag gjorde en hysteroskopi på Sabbatsberg i nu i juni, jag gör utredning på Sophiahemmet och från det att gyn på Sophia skickade iväg remissen så tog det väl typ 2 månader innan jag gjorde hysteroskopin.Vet inte om det är skillnad om man kör via landstinget.

Hör av dig om du har några fler frågor! Kram o lycka till!

• Muskot

Tack för svaret, Miss Gul! Skönt att veta att det inte var ett halvårs väntetid i alla fall. Jag går privat hos en annan gynekolog än Sophiahemmet, men har fått göra en del undersökningar där. Nu känns det som om jag har haft semester från barnlösheten en månad, och jag antar att min gynekolog också har haft det för han har fortfarande inte hört av sig, en månad efter att jag gjorde äggledarundersökningen...

• cisa

Hej, för mig var väntetiden 6 veckor till en hysteroskopi på Sabbatsberg efter remiss från Ultra-Gyn. (mars 2004) Anledningen var egentligen att undersöka en missbildning på livmoder och äggledare men även en polyp hittades vilket läkaren trodde var anledningen till vår barnlöshet. Blev med barn bara någon månad efter ingreppet så en sån där liten utväxt kan verkligen ställa till med mycket. Lycka till.

• Muskot

Vad kul, cisa, det lät ju lovande! Nu har jag också fått tid på Sabbatsberg, så det tog inte så lång tid. Skönt!

Svar på tråden Ta bort polyp i livmodern - hur lång väntetid i Stockholm?