Sprack ni? Hur lång tid tog det innan det blev bra?
Jo, fick sy 5 stygn invändigt och i slidöppningen, sprack även lite i perineum och på insidan av ena blygdlöppen men där behövde det inte sys. Fick sedan en infektion där det sprack, gjorde ooont, fick penicillin en vecka, då blev det bättre. Jag har fortfarande ont så att jag måste ta värktabletter ibland men det var bara 2 vecko sedan min förlossning. Nu kan jag åtminstone sitta någorlunda.
Inkontinens? Nej inte vad jag har märkt av hittills. Det var lite jobbigt att nysa etc under själva graviditeten men de besvären verkar ha försvunnit efter förlossningen. Jag ska ändå bärja göra knip för säkerhets skull när underlivet läkt lite, gör för ont nu.
Hudbristningar? Inte från själva förlossningen i alla fall, fick lite bristningar på brösten under graviditeten.
Annat? Barnmorskan och sköterskan höll isär mina ben så att jag fick sträckningar i ljumskarna, gör fortfarande ont nu när jag går :/ Min sambo sade till dem att jag inte var så vig att jag kunde hålla benen så mycket isär men de lyssnade inte och jag hade för ont för att säga något.
Är fortfarande rädd för att gå på toa, det svider i stygnen att kissa och jag måste ta laktulos för att det andra ska gå. Fick ta mikrolax några dagar efter förlossningen också.