• gigi66

Går på tårna...

Hej,
    Har funderingar över hur min dotter går.
    Hon går inte själv, men när vi håller henne så går hon fast på tårna. Vet inte om det är normalt eller inte. Känner mig orolig faktisk och skulle gärna vilja veta om det finns flera barn som går på tårna och om någon vet om det finns förklaring för det.

Tack på förhand!

• Svar på tråden Går på tårna...
  • Flowerpower

Vår dotter gick också på tårna innan hon lärde sig att gå på egen hand. Jag tror att det är rätt så vanligt.

• Yinsan

De flesta barn går på tårna innan de lär sig gå själva, inget att oroa sig för!!!

• Pimkies

Det är rätt vanligt att dom går på tårna först, en föklaring som jag har hört är att om dom suttit mycket i gåstol så börjar dom med att gå på tårna i och med att dom har sparkat sig framåt på de viset! men oftast sätet rdom ju ner hela foten efter att tag!

Har en kompis vars dotter är 16 månader och hon går fortfarande på tå och har inte lärt sig, men de är inte så vanligt!

• Cina01

Min dotter gick inte på tårna men det verkar vara mer ovanligt! Nästan alla små barn man ser verkar gå på tå när de håller i någon.

• danei

Inget att oroa sig för...min lilla gick oxå på tårna, satt en del i gåstolen så det kan vara därför men jag tror nog att hon hade gått på tå ändå
    När hon var 11 mån så gick hon själv och ibland så går hon på tå nu med.

• gigi66

Tack för alla svar. Känner mig lugnare nu.

• Eja74

Min son är 18 månader och han går på tå med vänster fot. Sätter aldrig ner den, men höger fot sätter han ner.

Jag har frågat på bvc och den läkaren som inkallades speciellt för Oscar fot, om det har att göra med att han satt i gåstol när han var mindre.
    Det hade det inte sa läkaren. bvc tanten visste inte.

Men det är kan hända att han går på tå tills han är 5 år, men det brukar släppa av sig självt sa läkaren.

Så vi tar det lugnt med foten i sig. Inge fel på hälsenan eller något annat.

Vissa barn är tå barn..

Visst många kollar lite snett på Oscar när han staplar sig fram..Då brukar jag säga..Har du aldrig sett ett barn gå förut!?!?

Svar på tråden Går på tårna...