• kozzan

hur är det i skogås?

jag undrar hur det är att bo i skogås? var på visning idag på en lägenhet på fäbodvägen precis bakom centrum. är det nån som bor i närheten som har lust att beskriva området? är det lugnt, mkt bråk mm? hur är barnomsorgen i skogås?
    kul att höra lite om området innan man ev flyttar dit...

• Svar på tråden hur är det i skogås?
  • shitvadjaghatar

Skogås har väl inte världens bästa rykte, men jag skulle absolut kunna bo där om jag hade min familj och mina vänner där.

En del kring centrum är väl mer Getto och en del (mot trångsund) har väl lite bättre rykte.

Har en del bekanta som bor där och dom trivs och planerar barn där.
    Centrumet har dom ju rustat upp nyligen och det finns ju väldigt fina naturområden omkring.
    Nära till Länna,Farsta och Haninge Centrum.

• kozzan

vi bor i haninge nu... i ett getto område som vi verkligen inte trivs i och känner att allt är bättere än det vi har nu men man vill ju inte flytta till ett annat problem område. det här ligger ju precis bakom centrum... har även vart och kollat på br mer mot trångsund... det här är en hyresrätt och hyresområden är väl generellt lite slummigare än bostadsrättsområden...

• shitvadjaghatar

Kozzan,
    Jag vet precis vad du menar.
    Flyttade från Jordbro för ett tag sen till Visättra.
    I den "fina" delen.
    Hahahaha.

• kozzan

det är i jordbro vi bor... i den värsta delen tror jag... bakom badet... har bara bott här sen i februari och det var en nödlösning tt ta den här lägenheten när jag va gravid men jag vill inte flytta till ett liknande område och behöva flytta igen. det är inge roligt att flytta och så kostar det...

• shitvadjaghatar

Ja södra jordbrovägen eller?
    Det är väl iofs värre bakom centrum eller?

Hur som helst så skulle jg inte tveka en sekund om jag var du!

Skogås kommer bli skitbra!!!
    Dessutom kommer ni till Huddinge kommun som har mer pengar har jag för mig.

• greta05

Är uppväxt i Jordbro&skulle inte rekommedera det till någon!
    Skogås är väl snäppet bättre,men skulle aldrig bo där!
    Däremot Trångsund är helt ok..

• MessyTessy

Måste nog tyvärr hålla med Bride of rocky
    Men du, kan du inte gå med i t ex Stockholms stads bostadsförmedling? De har ju en del lägenheter man kan få på en gång där kötiden inte har betydelse.
    Det är ju som du skriver inte så kul att flytta, och dyrt är det också.

• shitvadjaghatar

Jag skulle iofs rekomendera Jordbro till många.
    Finns ju mycket värre ställen att bo på.
    Det stället har många fördelar, men jag skulle själv inte vilja flytta tillbaka.

• greta05

Bride of Rocky:intressant att du tycker så...
    Mina föräldrar bor kvar där&var senast på besök idag,får rysningar när jag går igenom centrum på kvällskvisten&ser alla snorungar som står &hänger...
    Massa alkisar&knarkare överallt..

• MessyTessy

Ok! Jag har bott i Rinkeby

Svar på tråden hur är det i skogås?