• Anonym

Hemlig adress?

Hur går man tillväga för att få hemlig adress?

• Svar på tråden Hemlig adress?
  • Anonym (inte lätt)

ENbart hemlig adress kan man inte få utan det handlar om skyddad identitet. Detta beviljas av skattemyndigheten vanligtvis efter rekommendation av polisen. Det handlar om allvarliga saker där det finns en dokumenterad hotbild mot personen. Det räcker alltså inte att man själv känner sig hotad eller bara vill att någon person inte ska kunna hitta en.

Så det första är att man vänder sig till polisen så att de kan göra en utredning

• Anonym (inte lätt)

Tillägg: Är det så att det redan finns dokumenterat hos polis, socialtjänst el liknande så ansökar man direkt till Skattemyndigheten om skyddad identitet, det är endast de som kan bevilja det.

Att jag skrev att man ska kontakta polisen var för att chanserna att få skyddad identitet utan någon form av intyg från polis är väldigt små.

• Anonym

Men om min f.d har haft besöksförbud mot mig men inte fått förnyat pga att dom inte vetat var han befunnit sig, och att det nu skall bli rättegång, är det fullgoda skäl?
    måste jag skaffa papper genom polisen?

• Nettis1975

Det finns väl en polisanmälan för det som sambon har då han fick besöksförbud. Hämta en ny kopia av den hos polisen som underlag till Skatteverket. Skriv även i ansökan att din f.d ej längre har besöksförbud och att det är pga det du vill ha skyddad identitet. De vill troligen ha en kopia polisanmälan.

Svar på tråden Hemlig adress?