• nadja84

Tråden för oss med MULATT barn..

Har sett att det finns en hel del mulatt barn här på FL, så tänkte starta en tråd där man kan dela med sig av erfarenheter, kulturkrockar och allt annat vi vill skriva om!!

Även ni som inte har mulattbarn är givetvis välkomna att skriva ni me!!

*Dylan 2006-03-25*
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-17 07:30:40:
    En mulatt är en person av blandad härkomst från afrika söder om sahara och europeiskt ursprung. Exempelvis en person med en svart och en vit förälder. Ordet kommer av det spanska mulato, som har samma betydelse. Från början och i kolonialt sammanhang avsåg det en manlig avkomling av spanjor eller portugis och en afrikan. Mulata används med stolthet av brasilianska kvinnor med denna biologiska bakgrund.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-09-19 07:56:16:
    Ska vi döpa om tråden till något annat nu när den blir 3 månader??
    Tänkte eftersom en del tar illa upp/inte gillar ordet mulatt!
  • Svar på tråden Tråden för oss med MULATT barn..
  • Lallara

Visst är de ofta vackra! Dock kunde jag nästa känna att det var lite jobbigt under graviditeten, när alla sa "åhhh, ni kommer att få så sööööta barn!". Blev stressad av det - tänk om mitt barn inte alls skulle bli så söt...! Fast när liten bebis kommer tycker man ju förstås att det är världens sötaste barn hur det än ser ut .

• goaaway

åhh massa vackra barn :) när man läser om alla där folk inte tror det är deras barn blir jag nästan nervös, så har jag inte tänkt.. :/ jag är bara 18 och när jag går med min mamma och syster då vi alla är vita så vill jag gärna hålla honom :P jag vill ju att alla ska se att han är min :P
    För jag är ju förstås stolt över min son jag med :D

• nadja84

goaaway: Min syster är mörkhårig å så där och när vi är ute tror många nog att det är hennes barn och inte mitt.. men det bjuder jag på!!

*Dylan 2006-03-25*
  • Superior

Jag har aldrig blivit tillfrågad om Leon är adopterad nån gång här i sverige men när vi var i turkiet fick man höra det jämt.
    "Have you bought him?" Vadå köpt?? "How come he is black and you are white?" Öhh? jag fundera på den du!
    Men jag tyckte bara det var kul att höra alla sjuka kommentarer det var ju ingen som var otrevlig eller så.

Mamma till Leon 050303
  • kinadockan

jag är så fascinerad av Lheos underbara hår, jag kan inte sluta pilla med lockarna och tycker det är helt fantastiskt, min sambo bara skrattar åt mig. Men jämfört med mitt blonda raka hår är det ju en helt annat känsla och jag kan inte sluta. Är det nån mer som är som jag?

• Bjellsmamma

kinadockan: Jo visst är man lite så :) När sonen hade afro ville man känna på det hela tiden, tyvärr är han så håröm så så fort jag närmade mig med handen så blev han arg... synd, eftersom jag älskar att fläta hår och hålla på. sysslar ju med sådant som "extra-knäck", sonens faster som lärde mig göra rastaflätor sedan har man utvecklat det och gör lines och hårförlängningar också :D kul kul...

Är det någon mer som är intresserad av matlagning och lagar mycket afrikansk mat? man kanske kan byta lite recept eller tips?

• lärka78

Säger hej!!
    Har en son och en ny bebis på väg med en svensk kille och själv är jag mulatt. Välkomna in i mitt galleri och kika om ni är nyfikna

• Karii

Ja, alla vill känna på håret. Min dotter har inte börjat bli irriterad än, men det kommer nog!

Mat: jag lagar mycket mat, men tyvärr inte afrikansk... det får min kille göra...

• aicha80

tycker oxå om att laga afrikansk mat, men har lite ide torka just nu...några förslag?

Svar på tråden Tråden för oss med MULATT barn..