Det andliga förde mig och min man tillsammans. Av någon anledning skulle vi träffas och vi skulle få åtminstone det första barnet tillsammans.
Det var lite olika grejer som visade detta för mig;
Han bodde i Sverige, jag i Finland. Den allra första kontakten vi hade var då han genomförde mitt "Hur min dröm-man skall vara" test på lunarstorm. Han toppade testet! 10 frågor och alla rätt, min dåvarande sambo lyckades inte ens med det och jag trodde han kände mig utan och innan. Efter detta gick jag in på min nuvarande mans sida och såg att han hade ett likadant test på sin sida, om hur hans drömkvinna skall vara. Och jag gjorde testet, svarade i enlighet hur jag är och jag toppade hans
Efter detta chatta vi lite nu som då och spelade ett online rollspel tillsammans. En natt hade han drömt att han och jag hade fått ett barn tillsammans. Och barnet SKULLE helt enkelt heta Rasmus. Jag tyckte det lät jätte fånigt alltihop, dels barnet (jag levde ju med en annan man) och dels namnet! SKulle aldrig tänkt på det namnet själv. Däremot hade jag sen tidiga tonåren känt att om jag fick en flicka hade jag velat att hon skulle heta Amanda. Varför vet jag inte, det var fint och det hade fastnat hos mig och i mina tankar.
Då jag var barn hade jag drömt om att någon skulle skriva och dedikera en egen låt till mig. Vår släkt är väldigt musikalisk och jag såg det som en väldig kärleksförklaring om någon skulle göra så. Helt plötsligt en dag sade han över nätet att han gjort en låt till mig, utan att jag berättat om min dröm för honom.
Då vi möttes irl första gången slog det gnistor! Det kändes som om vi var Romeo och Julia. Jag klarade inte av att lämna honom efter 1 vecka och fara hem till Finland så jag utökade min vistelse med en vecka. Då 2 veckor gått var jag förstör då jag skulle hem. Väl hemma klarade jag inte av att leva, jag hade ångest och kunde inte lämna hemmet. Efter 3 dagar flyttade jag hit till min man.
Båda kände att vi inte behövde preventivmedel. Jag och även han hade varit i längre förhållanden förr men alltid varit noga med skydd. Helt plötsligt kändes det som om det inte var viktigt längre, inte med honom. Han kände precis likadant! Efter en månad var jag gravid.
Jag sökte på namnbetydelser och kikade då på Amanda som jag gillade så mycket. Amanda betyder "den älskvärda". Helt plötsligt mindes jag min mans dröm och namnet Rasmus. Jag kollade upp det namnets betydelse. Väldigt lika namn som Andrea och Andreas betyder samma sak, men Amanda och Rasmus är vad jag känner till de enda extremt olika namnen som har samma betydelse. Rasmus betyder "älskvärd"
Vi har haft många många svårigheter i vårt förhållande. Ibland har jag inte ens känt någon kärlek under längre perioder. Men det känns där inne i djupet att vi är MENADE att vara tillsammans. Han har samma känsla så vi kämpar då vi har det tufft. Vi ska helt enkelt leva tillsammans, i alla fall än så länge
Och missta detta inte nu som att det jämt är dåligt här hemma hos oss, det är det inte
Så för mig är andlighet något väldigt uppenbart. Jag behöver bara känna in i mig själv så känner jag den. Den är min inre röst.
Däremot vet jag inte hur medial jag är just för tillfället, men jag skulle gärna öva upp den sidan hos mig.