• Maggan86

NÅN som beställer kläder från HM??

Jag vet att allt står på sidan osv, men jag beställer aldrig nåt från internet men blev lite sugen nu när jag kollade i HM katalogen..

tänkte fråga en stammis då..
    -Om jag beställer kläder säj 10plagg, kommer allt då i ett och samma paket, och hur lång tid tar det?

-fakturan ligger på 16.90 står det, får jag betala det både när jag tar emot kläderna och när jag skickar tillbaka dom..

-man beställer ju hem lite extra kläder när man väl beställer..
    detta kanske är en jätte dum fråga, men betalar man faktura per plagg man skickar tillbaka?

Man vet ju aldrig, sitta hemma helt plötsligt med en Feting räknig är inte så kul=( nåt mer jag borde veta innan jag beställer??

• Svar på tråden NÅN som beställer kläder från HM??
  • Elinore

*allt som du har beställt kommer samtidigt (OM allt finns inne..vilket det nästan aldrig gör..utan det kan bli 2,3,4 paket tillslut..)

*har du faktura så betalar du ju när räkningen väl kommer..det är ju inte postförskott?

Lycka till!!

• MamsenJ

- det beror på om allt finns inne, vilket det ju borde göra nu.
    -fakturan brukar väl komma i slutet av månaden. sen betalar man väl porto själv när man skickar tillbaka kläderna men inte per plagg.

• Nadjis

Oftast kommer det i samma paket, om inte något är slut på lagret. Då kommer det lite senare.

Jag brukar inet behöva betala någon returavgift, men det var längesen jag skickade tillbaka något.

Brukar inte beställa hem extra kläder, utan om jag skickar tillbaka så är det för att kläderna inte passar. Det dras då av från räkningen.

• Jennie med ie

Oftast kommer allt i amma paket men en del kan ju vara tillfälligt slut, jag har för mig att man får frågan om man vill ha det i omgångar då, om man beställer på nätet, eller om man vill vänta in det som är slut. I varje fall är det ju inte kundens fel att en vara är slut så man betalar inget extra för att det kommer i olika paket.

Står det leverans omgående brukar jag ha det inom en vecka ungefär.

• Den där Linn

Ja, du får alla kläder i samma paket så vida det finns på lagret.
    Det brukar stå hur många dagar, oftast 10 dagar får man räkna med har jag för mej (beroende på vart i landet man bor).
    "Betala faktura per plagg" - förstår inte riktigt vad du menar, men skickar du tillbaka nåt så får du pengar tillbaka in på kontot som man anger. Beror på hur du betalar. Betalar du med faktura så dras summan för de kläder du skickat tillbaka bara av. Betalar du med postförskott så får du som sagt summan in på kontot!

• Den där Linn

Oj, sååååå långsam jag var

• Maggan86

tack för era svar..
    tycker ni att det varit smidigt att beställa där`??
    jag tänkte lixom på att nu när man går med magen i vädret så är det så bökigt att gå in i omklädningrummen och prova..
    för jag tänkte nämligen beställa lite mammakläder..
    nån mer??

• Carisma95

Som flera har sagt, finns allt på lager så kommer det i samma paket, MEN man kan även leverans välja (på nån av de sista sidorna). Om en vara är slut och kommer in om två veckor, så kan man t.ex. välja att få ALLT i ett paket om 2 veckor. (Sen om man vill vänta är väl en annan sak.

När jag skickat tillbaka så har jag alltid använt den medskickade klisterreturaddresslappen (He he jobbigt ord) Läste nånstans i efterhand en gång att är det under en viss vikt så vill de att man betalar porto själv, men de har iaf aldrig sagt nåt till mig än..

• Bijouu

smidigt, billigt men vissa kläder har dålig passform. kolla material innan du beställer.

• TereseJörgen

Man betalar inte portot när man skickar tillbaka. Det är gratis!
    Fakturan dröjjer så man betalar bara för kläderna man behåller inte för dom kläder man har skickar tillbaka.

Svar på tråden NÅN som beställer kläder från HM??