• Emmilus

Vilken färg passar bäst till ek?

Vi ska flytta till en ny lägenhet om en månad och vi kommer då att få välja vilka tapeter vi vill ha i sovrummet. Vi ska köpa en ny eksäng och vi har köpt nya sängbord i ek.
    Men vilken tapetfärg tror ni passar bäst till ek? Jag vill ha helfärgade utan bård och mönster. =)

• Svar på tråden Vilken färg passar bäst till ek?
  • KarJac

Olivgrönt är jättesnyggt till ek!

>mamma till Alexander och Elias
  • Fru H

Jag tycker grönt är snyggt till ek, men det ska vara en ganska dov och vilsam grön färg, och inte för ljus. Svårt att förklara.. Någon färg som känns naturlig i alla fall, inte för gräll eller pastellig eller så.

Haha, en bild eller flera skulle kanske vara bättre att bidra med här..

Allt löser sig, på endera sättet
  • MammaCaa

Skulle också säga grönt!

• Stiina

Tänkte också på grönt innan jag läste vad alla andra skrivit, så jag var inte helt ute och cyklade.

• KarJac

Om ni ska måla har Nordsjö färg en jättesnygg so heter Mio Oliv

>mamma till Alexander och Elias
  • Maliiiiin

Jag tycker att vitt eller beige är snyggt och fräscht i sovrum. Annars är det snyggt med vissa ljust gröna nyanser, lugnande...

• Carisma95

Känns som upprepning men, varm grön eller ljusbeige alt. nån bruten vit om man vill ha ljust.

• Emmilus

Jag gillar ju grönt så det är faktiskt en jättebra ide.
    Vi har funderat på en fondtapet på väggen som sänggaveln kommer att stå mot och resten av väggarna någon lämplig färg som passar.

Jag kom faktiskt på att jag nog kan tänka mig lite mönster, iallfall på fondtapeten. Kan ju bli mysigt och fint.
    Men vad blir bäst om man ska ha en grön fondvägg och resten i en annan färg.
    Ska resten av väggarna också vara någon nyans av grönt eller ska man ta en helt annan färg?

• ChicaDora

vinrött.. eller blått.

• Julia2006Mollie2011

Vi har en djup mörkröd färg ivårt sovrum till vår eksäng.. Superfint!

Svar på tråden Vilken färg passar bäst till ek?