• Emmilus

Vilken färg passar bäst till ek?

Vi ska flytta till en ny lägenhet om en månad och vi kommer då att få välja vilka tapeter vi vill ha i sovrummet. Vi ska köpa en ny eksäng och vi har köpt nya sängbord i ek.
    Men vilken tapetfärg tror ni passar bäst till ek? Jag vill ha helfärgade utan bård och mönster. =)

• Svar på tråden Vilken färg passar bäst till ek?
  • Melle

om du ska ha fondväggen i grönt så skulle jag rösta på en vit/beige nyans i resten av rummet... kan bli lite väl mörkt annar med tanke på att ek är ett rätt mörkt träslag, å fler "färger" skulle jag inte rekomendera att ni blandade. (typ rött eller blått eller gult...tillsammans med det gröna alltså)

• Karlin

Mio Lin är jättefin - är just en vilsam grön färg som går jättebra ihop med ek. Vi har den i vårt sovrum!

• Karlin

Just det Brandelskan, vi har den bara som fondvägg och vitt i resten av rummet.

• Emmilus

Brandelskan:
    Nej jag tror nog att ditt förslag skulle passa jättebra då ingen av oss gillar rött och är trötta på blått som sovrumsfärg.
    Så beige/vit och grön får det nog bli=)

Tack alla för era tips! Ni är underbara=)

• Glad och Gravid

tycker ni ska ha en olivgrön fondvägg å resten vit/beige..

• bäbistokig

Gräddvit e såå fräscht till ek å även olivgrönt.

Bäbistokig v.36 *längtar som bara den*
  • Marjo 82

emmilus:
    vi ska som ni flytta o köpa ekmöbler till sovrummet och vi ska ha en fondtapet på en väg(den är jättefin med gröna blad i olika nyanser på vit bakgrund,kommer från elle interiör.finns på åhlens)o sen ska vi grönt på resten av rummet,en nyans som finns på fondtapetet

• antonsmamma2

Vi har grön tapet i vardagsrummet till våra ekmöbler.....det trivs vi med.

• Emeraldy

Vi har precis som ni planerar: grön fondvägg där sängen står och de andra väggarna är vita. Jag trivs jättebra med det!

• Rosa blomman

Jag har också ek i vårt sovrum, men jag har en syrén lila fondväg. Det är Alcro Beckers syrén som jag har på väggen. Helt underbar färg till ek.

• Sofia86

Jag skulle göra en mossgrön fondvägg eventuellt två, och sen naturvit/beige tapet på resten. Gardiner och sänöverkast som matchar fondväggen. Eftersom det är ett sovrum tror jag det skulle funka med ganska mörka dova färger.

• mammatotoo

Mörkgrått är så himla snyggt till ek tycker jag!

• Anna Paulita

Jag tycker vinrött är väldigt snyggt i hop med ek!

• Carisma95

Anna Sol:
    Håller med!
    Men det kan nog kännas väldigt "tungt" beroende på resten av huset.

• Anna Paulita

Såg att du inte gillar rött....grönt blir säkert snyggt då!

• tusse74

Vi har mycket ek i köket och där har vi beige och grått. Det tycker vi är snyggt

• mrskensington

Vi har en eksäng och i vårt gamla sovrum hade vi Sommarregn från Alcro, även ekmöbler i vardagsrummet med Cappuccino från Alcro på väggarna.

• Skusan

Alla nyanser av vitt är snyggt till ek!

• Bergtuvan

I stort sett alla färger tycker jag!!!

Svar på tråden Vilken färg passar bäst till ek?