Kärleken har blivit till vänskap?
Jag och min sambo har varit tillsammans i många år, men de senaste två åren har det bara varit bråka till och från, men vi har hittat tillbaka till varandra igen. Vi älskar att hitta på saker ihop, han är den snällaste, mysigaste och goaste man man kan tänka sig. Han är den snällaste som finns och jag älskar när han kramar mig och han tittar på mig med sitt fina leende. Problemet är bara att vi vill så olika saker med våra liv och vi har försökt komma till ett gemensamt beslut hur vi ska klara upp detta. Jag är villig att "ge upp" mycket för att få vara med honom, men han gör inte det samma även om han säger att han älskar mig. Då undrar jag om det är värt för mig att kämpa så för oss när inte han gör det?
När vi pratar om att bryta upp så gråter han floder och säger att han älskar mig och aldrig skulle klara av att göra slut och vara utan mig.
Nu har jag blivit intresserad av en annan man, vilket jag aldrig skulle blivit förut eftersom min sambo var mitt allt och tittade inte ens åt en annan man! Nu är jag otroligt intresserad av en annan man och han av mig. Jag ser mig själv som emotionellet otrogen mot min sambo. Jag antar att allt detta är pga att vi två inte har det bra ihop.
Hur vet man när "enough is enough"? Hur vet jag om jag slutat älska honom och bara är vän med honom? Hur gör man om man bryter upp och har alla vänner gemensamt? Usch, jag vet inte vad jag ska göra. Jag vill inte mista det bästa jag har, men jag vet inte om jag bara håller det kvar för att vi har varit tillsammans så länge? Vi är förlovade och hade satt datum för bröllop och har planerat namnen på barnen. Sedan kom krashen! Vi ville inte få ut samma sak av livet, vid samma tidpunkt! Vad ska jag göra??