• Anonym (kvinna)

Vad säger en mamma när sonen skaffat en äldre flickvän?

Hej mammor och andra!

Min fråga gäller förstås mig själv och min pojkvän. Jag är 28 år och han är 20. Alltså finns där en markant åldersskillnad mellan oss men vi är jättekära och har det så mysigt.
    Min fråga är.. Hur tror ni att hans mamma kommer reagera när hon träffar mig? Som ändå är lite äldre...än hennes son...
    Har inte träffat henne än men hon vet att vi ses, fast hon vet inte hur gammal jag är än..bara att jag är lite äldre.

Tjaa...vad hade ni sagt?
    P och K

• Svar på tråden Vad säger en mamma när sonen skaffat en äldre flickvän?
  • Helena77

Jag hade sagt:Härligt att ni träffats och är kära och lyckliga.Fortsätt med det!

Inte spelar några år någon roll heller.
    Det hade varit skillnad om han var 15 och du 23 tycker jag.
    Har man fyllt 18 så är man ju myndig och då spelar ju inte några års skillnad nån roll.

• Anonym (kvinna)

Va skönt att höra..för både han och jag är lite oroliga. Eller jag är inte orolig egentligen, fast jag vill ju att hon skall tycka om mig och inte bara fokusera på min ålder. Jag hoppas verkligen det är så hon kommer känna!

• Harlots House

Min svärmor tycker nog mest att det är bra

We caught the tread of dancing feet,We loitered down the moonlit street....
  • Helena77

Va den du är när ni träffas och säg inget om åldern förrän hon frågar.
    Huvudsaken är ju att dom lär känna dig för den du är...inte för åldern.Lycka till!

• isasdream

jag är nio år äldre än min sambo....

inga problem alls hos någon av våra föräldrar.

vi har varit tillsammans i 16 månader, ska ha gemensamt barn i oktober (jag har en son sen tidigare) kommer väääldigt bra överrens med sambons mamma, hon har massa ggr sagt va bra det är att jag och hennes son har träffats.

han e 22 jag är 31

• Anonym (kvinna)

Tack! Det skall jag tänka på!:O)

• Vanilj

Vad roligt!!

Mamma till tre små älsklingar ♥ Annie,Naomie &Jamie ♥
  • koje

Jag är 5 år äldre än gubben och när vi träffades så hade jag en son med mej som gubben min tog emot med öppen famn så det var bara för hans föräldrar att gilla läget. Men de gjorde dom ändå varför vet jag egentligen inte men men skyller på sonen att han charmade in sig. Men vi har varit tillsammans i 14 år och i år blev jag 40 o gubben 35. Och tillsammans har vi fått 4 barn till. 3 tjejer o en väldigt efterlängtad lillebror förra året hihi. Än kan de "gamla"

• Anonym (kvinna)

Hihi va kul Koje!!! Grattis!

• Anonym

Här är en till: Jag är 27 och han 18. Han bor dessutom i Holland men jag är redan godkänd av "svärmor", hon menar på att är man kär så är man och ålder spelar ingen roll, hon är bara glad att se sin son lycklig

Svar på tråden Vad säger en mamma när sonen skaffat en äldre flickvän?