• Ina79

Dryga ut FP, tips på extrainkomst??

jag har oerhört lite pengar att röra mig, får bara 135 kr om dagen efter skatt...
    Och försäkringskassans utbetalningstider gör ju inte det hela bättre!
    Min sambo jobbar heltid och tjänar normalt, men när alla räkningar är betalda och billånet betalat så har vi fortfarande bensin att tanka (vi bor på landet). Dvs det är oftast inte mer än 2-3 tusen kronor över att leva på!
    SKITLITE! Suck... blöjor kostar också. Vår son är nu ca 3 månader kan nämnas.
    Iaf, jag behöver alla tips och råd på hur man kan dryga ut ekonomin, extra inkomst av olika slag som mammaledig?
    Jag ammar honom helt..
    Men det går ju pumpa ur...

• Svar på tråden Dryga ut FP, tips på extrainkomst??
  • Susanne1981

Kanske sätta upp ett loppis bord en helg, eller lämna kläder ni inte navänder till second hand.

• Ina79

Får man pengar från Second hand-butiker isf?

• Susanne1981

Jag har då lämnat in och fått pengar på det de sålt. De tar en viss andel för försäljningen. Lämnat in både skor och kläder. Men beror på stället, Myrorna och liknande är ju välgörenhet, men det finns ju andra ställen, kanske kolla telefonkatalogen och ringa runt och fråga.. Kanske någon med bättre tips, själv intresserad.

• Jennie Brunflo

Skriva noveller och sälja.

Sticka och virka saker/kläder och sälja.

Jobba natt på äldreboende.

Sitta i kassan på ICA på helgen.

Jobba som telefonförsäljare.

• princess of woolfs

Kanske ha såna där försäljningspartyn, tupperwere, barnkläder, sexleksaker(!), etc, eller telefonförsäljning. Annars är det inte mycket annat att göra än att leta kvällsjobb, typ på ålderdomshem eller städ.

• Jennie Brunflo

Här finns det två olika butiker man kan lämna in både barnkläder och barngrejer och så säljer dom det åt en.
    Sedan får man pengarna. (40% av försäljningen tar dom)

• Alveline

jobba korta kvällsturer i hemtjänsten när pappan kan passa barnet. Är min plan i af Här där jag bor har de en kvällstur på 4 timmar enbart. Lagom tid att vara borta från den lilla/lille.. och tjäna lite extra..

• Fru Stjärna

Sy bärsjalar och amningströjor och sälj lite billigare än orginalen!

• Upptagen

sälja saker på tradera! Riktigt skoj!

Svar på tråden Dryga ut FP, tips på extrainkomst??