Inlägg från: vofflan |Visa alla inlägg
  • vofflan

Noskoppel

Jag har köpt ett noskoppel till min vovve, han drar ganska mycket när jag är ute och går, och jag vill inte att han gör det om jag har med honom när jag går med barnvagnen i vinter,

Nu är det så att det funkar dåligt, han gnäller och försöker dra av det med tassen hela tiden,
    Vänjer de sig, eller gör jag fel?

• Svar på tråden Noskoppel
  • vofflan

Jag skulle inte dra i kopplet på vovven när han har nosgrimman på, det kändes så på en gång att man behöver PRATA med hunden och ge den order, säja kom istället för att dra, däremot drar inte hunden i kopplet, det som irriterar hunden är att den sitter över nosen han gillar det inte . Kan det tränas bort?

• vofflan

Nja vi har ju använt nosgrimman 1 ggr och det var i några minuter bara, så jag får nog trilskas med den lite, annars verkar den suverän, ska bara vänja honom.

• vofflan

Tack o lov , då finns det hopp

• vofflan

Liska: Jag försöker och till 90 % av gångerna så funkar det men då måste jag "tjata" hela tiden om att han ska gå fint, det jag är rädd för när jag har med honom och jag kör barnvagn är inte att han drar så vi liksom måste följa honom utan att han tex får syn på en katt och helt plödsligt far åt ett håll och jag inte är beredd, det vill jag ha bort med noskopplet

Lia: Visst alla hundar är inte likadana Jag har förstått det, så mycket som vi har tränat och ändå är han som han är,

Varje morgon går vi med noskopplet och det går inte så bra, han gnor sig och rullar sig i gräset , men när vi kommer in i skogen glömmer han av det Om vi tar en tur varje morgon till januari kanske det släpper

• vofflan

Min är igentligen en vallhund, men som han drar måste han vara en draghund också,

• vofflan

Oj vad många svar idag , tack ,

Jag tränar med min hund han är jätteduktig tills han ser en katt, då glömmer han allt, jag vill inte riskera att välta en barnvagn pga en katt så jag vill träna in honom på grimman tills bebisen kommer, sen så skulle han se en katt och dra i kopplet annars så får det väll gå , men det vore ju fruktansvärt om något skulle hända bebisen,

sen går om vi går utan bebis så går vi utan grimma, jag måste bara träna in det lite

Svar på tråden Noskoppel